Vyučující
|
-
Kušnír Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Syntaxe, datové struktury - celá čísla, desetinná čísla, komplexní čísla, znaky, řetězce, n-tice, seznamy, slovníky, 2. Základy algoritmizace, zpracování výjimek, řídící příkazy: if, for, while, 3. Definice funkce, úvod do objektově orientovaného programování 4. Definice třídy, konstruktor, metody 5. Tvorba modulů a balíčků, testování 6. Zpracování souborů (textový formát, binární soubor, XML, JSON), regulární výrazy 7. Sestavování matic, řešení soustav rovnic, rozklady matic, řídké matice v úlohách elektrotechniky (NumPy) 8. Využití řešení soustav diferenciálních rovnic, numerické integrace, zpracování signálů v elektrotechnice (SciPy) 9. Zpracování naměřených dat, prokládání dat (interpolace, extrapolace), vykreslování grafů (Matplotlib) 10. Statistické zpracování elektrotechnických dat (pandas, Seaborn) 11. Citlivostní analýza, robustnost elektrotechnických zařízení (DOE) 12. Využití knihoven pro strojové učení (Tensorflow) 13. Využití knihoven pro strojové učení (Keras)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit funkci programu dle vývojového diagramu |
Odborné dovednosti |
---|
zapsat jednoduchý program v libovolném programovacím jazyce |
používat software pro tvorbu a ladění programů |
používat základy vysokoškolské matematiky |
vyhledávat v dokumentaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit rozdíl mezi procedurálním, objektově orientovaným a funkcionálním stylem programování |
popsat výhody a nevýhody použití jazyka Python |
popsat datové struktury Pyhton |
zapsat základní řídící příkazy Pythonu |
zapsat jednoduchou třídu |
Odborné dovednosti |
---|
napsat a odladit skript v jazyce Python |
vytvořit graf pomocí balíčku MatPlotlib |
zapsat výsledky do souboru (databáze), přečíst výsledky ze souboru (databáze) a zpracovat je s využitím regulárních výsledků |
vyřešit technický problém s využitím knihoven NumPy, Scipy a PyLab |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Stewart M. John. Python for Scientists. Cembridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-06139-2.
-
Summerfield Mark. Python 3, výukový kurz. Addison Weslay, 2010. ISBN 978-80-251-2737-7.
|