Vyučující
|
-
Kincl Petr, MUDr. CSc.
-
Martínková Mariia, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: Tkáně Spojení kostí. Kloub GIT I. část ( dutina ústní - obsah, hltan, jícen, žaludek ) GIT II. část ( tenké a tlusté střevo, játra, slinivka břišní ) GIT III. část ( dutina peritoneální a extra peritoneální prostory, projekce orgánů ). Respirační systém. Mediastinum Močový systém. Pohlavní systém ženský - I. část ( zevní, vnitřní rodidla ) Pohlavní systém ženský - II. část ( vnitřní rodidla, menstruační cyklus ) Kardiovaskulární systém - I. část ( stavba stěny, rozdělení KO ) Kardiovaskulární systém - II. část ( srdce, aortální systém ) Kardiovaskulární systém - III. část ( žilní a lymfatický systém, slezina ) Kardiovaskulární systém - IV. část ( fetální krevní oběh, cévy končetin ). NS- rozdělení. PNS - rozdělení, míšní a hlavové nervy Odpadá Pohlavní systém mužský - samostudium CNS - rozdělení, stavba, význam Obaly CNS, cévní zásobení, komory mozkové Rezerva Cvičení: Roviny a směry lidského těla Kosterní soustava - trup Kosterní soustava - lebka, končetiny Svalový systém - stavba svalu. Svaly těla - přehled. Stavba stěny břišní, krajiny břicha, projekce peritoneálních orgánů na přední stěnu břišní. Stavba hrudní stěny - torakocentéza. GIT, respirační systém - demonstrace orgánů KO: GIT, respirační systém Močový systém, pohlavní systém ženský - demonstrace orgánů Srdce - demonstrace KO: pohlavní systém ženský, mužský a močový systém Odpadá Zrakové ústrojí - samostudium KO: Srdce, cévy končetin Sluchově-rovnovážné ústrojí: přehled Míšní segment - demonstrace Autonomní nervy Kůže - stavba, mamma Zápočty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Výsledky učení |
---|
popsat stavbu anatomických orgánů lidského těla |
definovat uložení struktur a orgánů v tělesných dutinách |
charakterizovat druhy tkání ve stěnách anatomických struktur a orgánů |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat hierarchii lidského organismu (buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy) |
identifikovat jednotlivé struktury lidského těla na anatomických modelech či schématech |
k orientaci na lidském těle vycházet ze základní anatomické polohy a používat v latině definovaných směrů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Dylevský, I. Somatologie. Olomouc, Epava, 2000.
-
Feneis, H. Anatomický obrazový slovník. Grada, 1996.
-
Fiala,P., Valenta,J.Eberlová,L. Anatomie pro bakalářské studium. Karolinum, Praha, 2004.
-
Kott, O. Anatomie pro fyzioteapeuty. Nervová soustava. Plzeň, DTP Maurea, 2000.
-
Kott, O. Anatomie pro fyzioterapeuty. Kineziologie. Plzeň, DTP Maurea, 2000.
-
Kott, O., Petříková, I. Vybrané kapitoly anatomie gastrointestinálního a respiračního systému.. ZČU, Plzeň, 2009.
-
Kott, O. Předpoklady pohybu. ZČU, Plzeň, 2009.
|