|
Vyučující
|
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Keshmiri Neghab Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Řeřichová Irena, MUDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní anatomické názvosloví, roviny a směry lidského těla Obecná anatomie kostí a kloubů - přehled Obecná anatomie svalů - přehled Kardiovaskulární systém I. - rozdělení krevního oběhu, stavba srdce, tepenný, žilní a lymfatický systém Respirační systém - přehled GIT - přehled Vylučovací systém - přehled Smyslový systém - přehled Nervový systém I.- Neurony a podpůrné buňky, cévní zásobení mozku, mozkové dutiny a mozkomíšní mok, rozdělení nervové systému Nervový systém II. Centrální nervový systém - páteřní mícha a mozek. Anatomické oddíly mozku. Periferní nervový systém - míšní nervy, hlavové nervy a autonomní nervový systém. Motorika - nervosvalová ploténka
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat hierarchii lidského organismu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prezentovat základní znalosti biologie člověka v rozsahu učiva středních škol |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlí základní pojmy anatomického názvosloví při popisu jednotlivých orgánových soustav lidského těla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| užívá základní pojmy anatomického názvosloví při popisu anatomie lidského těla a jednotlivých orgánových soustav |
| sestaví přehledné svalové tabulky s vlastními nákresy s praktickým využitím v následujících ročnících |
| aplikuje teoretické znalosti anatomie lidského těla na modelové situace z oblasti tělesné výchovy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kott, Otto. Předpoklady pohybu. Vyd. 1. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-786-5.
-
Orel, Miroslav. Anatomie a fyziologie lidského těla : pro humanitní obory. Vydání 1. 2019. ISBN 978-80-271-0531-1.
|