Vyučující
|
-
Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
-
Pugner Marek, Mgr. Ph.D.
-
Kincl Petr, MUDr. CSc.
-
Martínková Mariia, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní anatomické názvosloví, roviny a směry lidského těla Obecná anatomie kostí a kloubů - přehled Obecná anatomie svalů - přehled Kardiovaskulární systém I. - rozdělení krevního oběhu, stavba srdce, tepenný, žilní a lymfatický systém Respirační systém - přehled GIT - přehled Vylučovací systém - přehled Smyslový systém - přehled Nervový systém I.- Neurony a podpůrné buňky, cévní zásobení mozku, mozkové dutiny a mozkomíšní mok, rozdělení nervové systému Nervový systém II. Centrální nervový systém - páteřní mícha a mozek. Anatomické oddíly mozku. Periferní nervový systém - míšní nervy, hlavové nervy a autonomní nervový systém. Motorika - nervosvalová ploténka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat hierarchii lidského organismu |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat základní znalosti biologie člověka v rozsahu učiva středních škol |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí základní pojmy anatomického názvosloví při popisu jednotlivých orgánových soustav lidského těla |
Odborné dovednosti |
---|
užívá základní pojmy anatomického názvosloví při popisu anatomie lidského těla a jednotlivých orgánových soustav |
sestaví přehledné svalové tabulky s vlastními nákresy s praktickým využitím v následujících ročnících |
aplikuje teoretické znalosti anatomie lidského těla na modelové situace z oblasti tělesné výchovy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Kott, Otto. Předpoklady pohybu. Vyd. 1. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-786-5.
-
Orel, Miroslav. Anatomie a fyziologie lidského těla : pro humanitní obory. Vydání 1. 2019. ISBN 978-80-271-0531-1.
|