Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářském studijním oboru fyzioterapie nebo ergoterapie. Téma práce zadává oborová katedra, a to na konci 3. semestru, resp. na začátku 4. semestru studia. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 50 stran.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 300 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat strukturu tvorby bakalářské práce |
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce |
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem |
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a formálně správně citovat vhodné zdroje |
vytvořit cíl projektu |
formulovat výzkumné otázky |
navrhnout vhodný typ výzkumu |
provádět pilotní výzkum |
vyhodnocovat výsledky |
porovnávat s dalšími autory |
vyvozovat závěry |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizuje klíčové body problematiky |
Odborné dovednosti |
---|
pokládá si výzkumnou otázku k problematice |
vybírá vhodné metody testování |
shromažďuje a vyhodnocuje empirická data |
porovnává výsledky s dalšími studiemi a diskutuje nad nimi |
sepisuje písemnou zprávu |
obhajuje svůj projekt |
vyhledává a analyzuje odbornou literaturu k zadanému tématu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Pravidla českého pravopisu. Praha : Fin, 2007. ISBN 978-80-86002-68-2.
-
AJGLOVÁ,J. Manuál k bakalářské práci pro obory všobecná sestra a porodní asistentka. Plzeň:VŠ Plzeň o. p. s., 2006.
-
BRATKOVÁ, E. Metody citování a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Praha:Odborná komisepro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, 2007.
-
Firýtová, R. Metodická přírůčka k tvorbě bakalářské práce.
-
Hanousek, Jan; Charamza, Pavel. Moderní metody zpracování dat : matematická statistika pro každého. Praha : Grada, 1992. ISBN 80-85623-31-5.
-
Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.
|