Předmět: Bakalářská práce

« Zpět
Název předmětu Bakalářská práce
Kód předmětu KFE/BP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kincl Petr, MUDr. CSc.
Obsah předmětu
Vypracování bakalářské práce je nutnou podmínkou pro konání státní bakalářské zkoušky v bakalářském studijním oboru fyzioterapie nebo ergoterapie. Téma práce zadává oborová katedra, a to na konci 3. semestru, resp. na začátku 4. semestru studia. Vedoucí práce předá studentovi podrobné pokyny, jak k práci přistupovat po stránce odborné i metodické, a harmonogram zpracování. V první části zpracování projektu se student seznamuje s odpovídající literaturou a provádí výběr vhodných metod. O své činnosti průběžně referuje vedoucímu práce, popř. ostatním studentům na semináři, který je k tomuto účelu určen. Druhá část je věnována vlastní výzkumné práci, konzultacím s vedoucím práce, sepisování práce, úpravám a následnému dokončování projektu. Předpokládaný rozsah textu je 50 stran.

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 300 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat strukturu tvorby bakalářské práce
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci
Odborné dovednosti
analyzovat a formálně správně citovat vhodné zdroje
vytvořit cíl projektu
formulovat výzkumné otázky
navrhnout vhodný typ výzkumu
provádět pilotní výzkum
vyhodnocovat výsledky
porovnávat s dalšími autory
vyvozovat závěry
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizuje klíčové body problematiky
Odborné dovednosti
pokládá si výzkumnou otázku k problematice
vybírá vhodné metody testování
shromažďuje a vyhodnocuje empirická data
porovnává výsledky s dalšími studiemi a diskutuje nad nimi
sepisuje písemnou zprávu
obhajuje svůj projekt
vyhledává a analyzuje odbornou literaturu k zadanému tématu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Individuální konzultace,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kvalifikační práce,
Odborné dovednosti
Kvalifikační práce,
Obecné způsobilosti
Kvalifikační práce,
Doporučená literatura
  • Pravidla českého pravopisu. Praha : Fin, 2007. ISBN 978-80-86002-68-2.
  • AJGLOVÁ,J. Manuál k bakalářské práci pro obory všobecná sestra a porodní asistentka. Plzeň:VŠ Plzeň o. p. s., 2006.
  • BRATKOVÁ, E. Metody citování a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Praha:Odborná komisepro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, 2007.
  • Firýtová, R. Metodická přírůčka k tvorbě bakalářské práce.
  • Hanousek, Jan; Charamza, Pavel. Moderní metody zpracování dat : matematická statistika pro každého. Praha : Grada, 1992. ISBN 80-85623-31-5.
  • Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr