Vyučující
|
-
Braunová Gabriela, PhDr.
-
Blažková Miloslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň odborné praxe - využití terapeutických a kreativních technik - individuální terapie - skupinová terapie - aktivizační programy, ergoterapeutické programy pro jednotlivá zařízení pro seniory - skupinová ergoterapie u demencí v ústavní péči - kinezioterapie u demencí - výcvik úchopů - využití pomůcek pro nácvik úchopů 1. - terapie pomocí manufitu 1. - terapie pomocí manufitu 2. - individuálně vyrobené pomůcky pro nácvik úchopů - náhradní úchopy 1. - náhradní úchopy 2.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní principy v ergoterapii |
definovat ergoterapii jako zdravotní disciplínu, charakterizovat cíle a zaměření |
vysvětlit teoretické podklady předmětu týkajícího se využití kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
vyjmenovat indikace a kontraindikace kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
charakterizovat postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovuje typy úchopů |
správně navrhuje terapii pomocí manufitu |
vytvoří cíl terapie |
navrhuje vhodný typ úpravy pomůcky pro úchop |
porovnává využívání terapeutických a kreativních technik |
ovládá charakteristiku jednotlivých typů úchopů |
rozlišuje jednotlivé náhradní úchopy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou ověřovány |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Grawe, Klaus. Neuropsychoterapie : nové přístupy k terapii na základě poznatků neurovědy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-311-6.
-
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace pacientů v kómatu. 1. vyd. Praha : Galén, 2013. ISBN 978-80-7262-761-5.
-
Lippertová-Grünerová, Marcela. Trauma mozku a jeho rehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-569-7.
-
Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v neurologii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0843-4.
|