Předmět: Cvičení z léčebné ergoterapie 1.

« Zpět
Název předmětu Cvičení z léčebné ergoterapie 1.
Kód předmětu KFE/CLE1N
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Braunová Gabriela, PhDr.
  • Blažková Miloslava, Mgr.
Obsah předmětu
Obsahová náplň odborné praxe - využití terapeutických a kreativních technik - individuální terapie - skupinová terapie - aktivizační programy, ergoterapeutické programy pro jednotlivá zařízení pro seniory - skupinová ergoterapie u demencí v ústavní péči - kinezioterapie u demencí - výcvik úchopů - využití pomůcek pro nácvik úchopů 1. - terapie pomocí manufitu 1. - terapie pomocí manufitu 2. - individuálně vyrobené pomůcky pro nácvik úchopů - náhradní úchopy 1. - náhradní úchopy 2.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit základní principy v ergoterapii
definovat ergoterapii jako zdravotní disciplínu, charakterizovat cíle a zaměření
vysvětlit teoretické podklady předmětu týkajícího se využití kreativních a výtvarných technik v ergoterapii
vyjmenovat indikace a kontraindikace kreativních a výtvarných technik v ergoterapii
charakterizovat postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace
Odborné dovednosti
nejsou vyžadovány
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
nejsou definovány
Odborné dovednosti
analyzovuje typy úchopů
správně navrhuje terapii pomocí manufitu
vytvoří cíl terapie
navrhuje vhodný typ úpravy pomůcky pro úchop
porovnává využívání terapeutických a kreativních technik
ovládá charakteristiku jednotlivých typů úchopů
rozlišuje jednotlivé náhradní úchopy
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
nejsou ověřovány
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Grawe, Klaus. Neuropsychoterapie : nové přístupy k terapii na základě poznatků neurovědy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-311-6.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace pacientů v kómatu. 1. vyd. Praha : Galén, 2013. ISBN 978-80-7262-761-5.
  • Lippertová-Grünerová, Marcela. Trauma mozku a jeho rehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-569-7.
  • Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v neurologii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0843-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr