Předmět: Cvičení z léčebné ergoterapie 2.

« Zpět
Název předmětu Cvičení z léčebné ergoterapie 2.
Kód předmětu KFE/CLE2N
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gallová Jana, MSc.
Obsah předmětu
Obsahová náplň odborné praxe - vyšetření, stanovení cílů léčby v rámci neurorehabilitace - sestavení krátkodobého a dlouhodobého ergoterapeutického programu, aplikace terapeutické jednotky u vybraných diagnóz v neurorehabilitaci - indikace neurovývojového rámce vztahů - aplikace metod na neurovývojovém podkladě u vybraných diagnóz v neurorehabilitaci - ergoterapie u cévní mozkové příhody - ergoterapie u kraniotraumat - ergoterapie u roztroušené sklerózy - ergoterapie u ostatních centrálních paréz - ergoterapie u periferních paréz - ergoterapie u míšních lézí - ergoterapie u kombinovaných vad

Studijní aktivity a metody výuky
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 44 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní principy ergoterapeutického procesu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat základní úkony rehabilitačního ošetřovatelství
sestavit program kondiční ergoterapie (ergoterapie zaměstnáváním) a prakticky jej aplikovat u seniorů
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
nejsou definovány
Odborné dovednosti
ovládá principy ergoterapeutické péče v neurorehabilitaci
aplikuje metody na neurovývojových podkladech v rámci neurovývojových vztahů
analyzuje sestavení krátkodobého a dlouhodobého ergoterapeutického programu v neurorehabilitaci
vytváří cíl terapie, navrhuje vhodný typ terapie a obsah terapeutické jednotky
vyhodnocuje splnění ergoterapeutického cíle, vyvozuje závěry
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Obecné způsobilosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Grawe, Klaus. Neuropsychoterapie : nové přístupy k terapii na základě poznatků neurovědy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-311-6.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace pacientů v kómatu. 1. vyd. Praha : Galén, 2013. ISBN 978-80-7262-761-5.
  • Lippertová-Grünerová, Marcela. Trauma mozku a jeho rehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-569-7.
  • Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v neurologii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0843-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr