Předmět: Cvičení z léčebné ergoterapie 3.

« Zpět
Název předmětu Cvičení z léčebné ergoterapie 3.
Kód předmětu KFE/CLE3N
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Braunová Gabriela, PhDr.
Obsah předmětu
Obsahová náplň odborné praxe - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 3 měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 6 ti měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 9 ti měsíců - vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 12 ti měsíců - praktické využití vývojové kineziologie v ergoterapii - praktické provádění ergoterapie u dětské mozkové obrny - praktické provádění ergoterapie u centrální koordinační poruchy - praktické provádění ergoterapie u vrozených vad - praktické provádění ergoterapie u mentální retardace - praktické provádění ergoterapie u poruch autistického spektra - praktické provádění ergoterapie u poruch polykání - praktické provádění ergoterapie u Downova syndromu - ověření praktických dovedností u jednotlivých diagnóz

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 154 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit základní principy sestavování ergoterapeutického programu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat ergoterapeutické koncepce a modely v klinické ergoterapii u vybraných diagnóz
indikovat na základě vyšetření v krátkodobém ergoterapeutickém programu biomechanický a rehabilitační přístup
trénovat soběstačnost v personálních a instrumentálních běžných denních činnostech
aplikovat nácvik v používání kompenzačních pomůcek a provádět návrhy na úpravu domácího prostředí
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizuje ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii
Odborné dovednosti
ovládá globální pohybové vzory do 3, 6 ti, 9 ti, 12 ti měsíců věku
odlišuje mezi jednotlivými typy globálních pohybových vzorů
analyzuje rozdíly v náplni ergoterapeutické jednotky u jednotlivých diagnóz
vytváří cíl terapie, navrhuje vhodné rámce vztahů a přístupy, provádí základní terapii
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Klinická praxe pod dohledem,
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Obecné způsobilosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • Lebl, Jan,; Janda, Jan,; Pohunek, Petr. Praktická pediatrie : obvyklé diagnostické a léčebné postupy na Pediatrické klinice v Motole. 1. vyd. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-578-9.
  • Michael A. Alexander; Matthews, Dennis J. Pediatric rehabilitation : principles and practice. 4th ed. New York : Demos Medical, 2010. ISBN 978-1-933864-37-2.
  • Mrzena, Bohuslav. Pediatrie : vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. 1. vyd. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-182-9.
  • SVOBODA, Mojmír, KREJČÍŘOVÁ, Dana a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2.. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
  • Tecklin, Jan Stephen. Pediatric physical therapy. 4th ed. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2008. ISBN 978-0-7817-5399-9.
  • Vágnerová, Marie; Klégrová, Jarmila. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
  • Vágnerová, Marie; Strnadová, Iva,; Krejčová, Lenka. Náročné mateřství : být matkou postiženého dítěte. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1616-2.
  • Vágnerová, Marie. Vývojová psychologie : dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr