Předmět: Cvičení z léčebné ergoterapie 4.

« Zpět
Název předmětu Cvičení z léčebné ergoterapie 4.
Kód předmětu KFE/CLE4N
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Braunová Gabriela, PhDr.
Obsah předmětu
Obsahová náplň odborné praxe - praktická aplikace modelů a přístupů v psychiatrii - praktické provádění ergoterapie u klientů s psychiatrickou diagnózou 1 - praktické provádění ergoterapie u klientů s psychiatrickou diagnózou 2 - praktické provádění ergoterapie u klientů se specifickými potřebami sluchově znevýhodněných - praktické provádění ergoterapie u klientů se specifickými potřebami zrakově znevýhodněných - ergodiagnostické testování v centrech komprehenzivní rehabilitace 1 - ergodiagnostické testování v centrech komprehenzivní rehabilitace 2 - praktické vyhodnocení ergoterapeutických testů - stanovení cíle ergodiagnostiky - stanovení terapie v rámci ergodiagnostiky - praktické provádění ergodiagnostiky u jednotlivých diagnóz - ergoterapie v jednotlivých speciálních zařízeních pro děti se zdravotním znevýhodněním

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 168 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit jednotlivé ergoterapeutické modely a přístupy v psychiatrii
Odborné dovednosti
aplikovat modely a přístupy v psychiatrii
provést ergoterapii u klientů s psychiatrickou diagnózou
provést ergoterapii u klientů se specifickými potřebami sluchově a zrakově znevýhodněných
provést ergodiagnostické testování a prakticky je vyhodnocuje
stanovit cíle ergodiagnostiky
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše strukturu ergoterapeutické dokumentace
Odborné dovednosti
analyzuje ergoterapii u jednotlivých psychiatrických diagnóz, u ergoterapie klientů se sluchovým a zrakovým znevýhodněním
v rámci ergodiagnostiky vytváří cíl terapie, navrhuje vhodný typ terapie, provádí ergodiagnostiku, vyhodnocuje výsledky ergodiagnostiky a zapisuje do ergoterapeutické dokumentace
ovládá strukturu ergoterapie v psychiatrii
odlišuje mezi praktickým prováděním ergoterapie u klientů se specifickými potřebami zrakově a sluchově znevýhodněných
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Klinická praxe pod dohledem,
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Obecné způsobilosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • BENSON, Nigel C. Psychiatrie.. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-671-1.
  • Orel, Miroslav. Psychopatologie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3737-9.
  • PAVLÁK, Miroslav. Finanční podpora pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením v neziskových organizacích. In: Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi: sborník příspěvků z mezinárodní konference: 26.-27. dubna 2007 Zlín, Česká republika.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2007. ISBN 978-80-7318-536-7.
  • PAVLÁK, Miroslav. Možnosti uplatnění osob se zdravotním postižením na trhu práce. In: Svět práce a kvalita života v globalizované ekonomice: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference: 13.-14. září 2007. VŠE v Praze. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2007. ISBN 978-80-245-1207-5.
  • PAVLÁK, Miroslav. Pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením. In: Proceedings international conference Increasing competitiveness or regional, national and international markets: September 4-6, 2007. Ostrava: VŠB - Technical University, 2007. ISBN 978-80-248-1457-5.
  • PAVLÁK, Miroslav. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením v neziskových organizacích: šance pro nový život. In: Liberecké ekonomické fórum 2007: VIII. mezinárodní konference pořádaná u příležitosti 15. výročí založení Hospodářské fakulty TU v Liberci: sborník příspěvků.. Liberec: Technické univerzita, 2007. ISBN 978-80-7372-243-2.
  • Praško, Ján. Obecná psychiatrie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2570-2.
  • Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v psychiatrii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1460-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr