Vyučující
|
-
Brejcha Oldřich, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osnova - symptomatologie a diferenciálně diagnostická rozvaha při onemocnění následujících systémů 1. Kardiovaskulární systém - boleti na hrudi, dušnost, otoky 2. Dýchací systém - kašel, dušnost 3. Trávicí systém - bolesti břicha, nevolnost, zvracení, průjem, obstipace 4. Endokrinní a metabolické poruchy - změny hmotnosti, únava, žízeň 5. Onkologická onemocnění - únava, neobvyklé otoky, nevysvětlitelné hubnutí 6. Poruchy imunity - časté infekce, autoimunitní příznaky 7. Hematologická onemocnění - anémie, krvácení, modřiny 8. Urologická problematika - pálení/řezání při močení, krev v moči, časté močení 9. Gynekologická problematika - poruchy menstruace, bolesti v podbřišku, výtoky 10. ORL problematika - nedoslýchavost, závrať a poruchy rovnováhy tinnitus, poruchy čichu, dysfagie 11. Neurologická onemocnění - bolesti hlavy, závratě, poruchy vědomí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat jednotlivá onemocnění vnitřního systému |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnocovat základní vyšetření vnitřního systému |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše typickou symptomatologii nejčastějších onemocnění vnitřních systémů |
Odborné dovednosti |
---|
provádí základní diferenciální diagnostiku dle typické symptomatologie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Classen. Diferenciální diagnóza ve schématech. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0615-6.
-
GOODMAN, C. C., HEICK, J., LAZARO, R.T. Differential Diagnosis for Physical Therapists: Screening for Referral, 5. ed.. Saunders, 2017. ISBN 0323478492.
|