Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky - Úvod do předmětu a podmínky jeho absolvování - Úloha evidence-based practice (EBP) v ergoterapii - Sestavení výzkumné otázky v rámci EBP - Evidence-based practice - jednotlivé úrovně, konstruktivní kritika - Vyšetřovací metody - ověření vhodnosti aplikace pomocí evidence based practice - Sociální média - výhody a nevýhody s použitím EBP Semináře - navazují na přednášky diskusí k jednotlivým tématům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní modely a přístupy v ergoterapii |
popsat neurologickou podstatu vzniku onemocnění |
Odborné dovednosti |
---|
plynně hovořit anglicky a psát anglický text |
aplikovat různorodé vyšetřovací metody pro zjištění stavu pacienta |
s pacientem provádět vhodné intervence |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše zdravotní a sociální systém v ČR a roli ergoterapeuta a dalších členů multidisciplinárního týmu |
je schopen vysvětlit, z jakého důvodu aplikoval příslušnou ergoterapeutickou intervenci na danou diagnózu |
Odborné dovednosti |
---|
správně aplikuje ergoterapeutické modely a přístupy |
spolupracovat v rámci interdisciplinárního týmu |
dokáže zdůvodnit výběr konkrétní evidence-based pracice |
podporují roli ergoterapie a její benefity v rozličných podmínkách poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bennett S & Bennett JW. The process of evidence-based practice in occupational therapy: Informing clinical decisions.. Australian Occupational Therapy Journal, 47, 171-180. 2000.
-
Clare Taylor, M. Evidence-based Practice for Occupational Therapists (2nd ed). Oxford: Blackwell Publishing, 2007. ISBN 9781405137003.
-
Cusick A. OZ OT EBP 21C: Australian occupational therapy, evidence-based practice and the 21st century. Australian Occupational Therapy Journal, 48(3), 102-117. 2001.
-
Dubouloz, C.-J., Egan, M., Vallerand, J., & von Zweck, C. Occupational therapists´s perceptions of evidence-based practice.. American Journal of Occupational Therapy, 53, 445 - 458., 1999.
-
Greeenhalgh, T, Howick J & Maskrey N. Evidence based medicine: a movement in crisis?. British Medical Journal, 348. 2013.
-
Gustafsson L, Molineux M & Bennett S. Contemporary occupational therapy practice: The challenges of being evidence based and philosophically congruent.. Australian Occupational Therapy Journal, 61 p 121-123, 2014.
-
Howick J, Glasziou & Aronsen JK. Evidence-based mechanistic reasoning. Journal of the Royal Society of Medicine, 103 (11) p. 433-441, 2010.
-
Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century.. Washington DC: National Academies Press., 2001. ISBN 978-0309072809.
-
Sackett DL, Rosenberg WMC, Gray JAM, Richardson WS. Evidence based medicine: What it is and what it isn't. British Medical Journal, 312 , 71?72, 1996.
-
Sackett DL, Straus SE, Richardson WS et al. Evidence-Based Medicine: How to Practice and Teach EBM. 5th ed.. Edinburgh, Scotland: Churchill Livingstone Inc., 2019. ISBN 978-0-7020-6296-4.
-
Tomlin B & Borgetto B. Research pyramid: A new evidence-based practice model for occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 65(2), 189-196., 2011.
-
Upton D, Stephens D, Williams B, Scurlock-Evans L. Occupational therapists´s attitudes, knowledge, and implementation of evidence-based practice: a systematic review of published research.. British Journal of Occupational Therapy, 77(1), 24?38, 2014.
|