|
Vyučující
|
-
Blažková Jana, MSc.
-
Cibulková Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Houdková Lucie, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kognitivní poruchy z pohledu ergoterapie. 2. Seznámení s využitím tréninku paměti v ergoterapii. 3. Paměť a lidské tělo, hygiena paměti , biologické aspekty paměti. 4. Metody a strategie, rozvoje vnímání , osvojujeme si znalosti ,vybavování údajů. 5. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 6. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 7. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 8. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 9. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 10. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 11. Záznam tréninku paměti do ergoterapeutické dokumentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit filosofii teorie ergoterapie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat ergoterapeutické přístupy v klinické praxi |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje kognitivní funkce |
| vysvětlí princip diagnostických a terapeutických metod užívaných v ergoterapii pro trénink kognitivních funkcí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje kognitivní přístup a paměťový trénink u jednotlivých diagnóz |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Klucká, Jana; Volfová, Pavla. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
-
Moser?Will, Ines; Grube, Ingrid. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3560-3.
-
Suchá, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
-
Suchá, Jitka. Trénujte si paměť. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-791-6.
-
Tiefenbacher, Angelika; Michňová, Iva. Trénink paměti : osvědčené tipy, metody a cvičení. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3177-3.
|