Vyučující
|
-
Blažková Miloslava, Mgr.
-
Bucková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Kristýna, Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Koncepce oboru ergoterapie. 2. Modely a přístupy v ergoterapii. 3. Předmět a cíle oboru ergoterapie. 4. Diagnostické prostředky ergoterapie. 5. Terapeutické prostředky ergoterapie. 6. Technické prostředky, kompenzační pomůcky. 7. Ergoterapeutické modely a přístupy v péči o horní končetinu. 8. Ergoterapeutické modely a přístupy v neurologii. 9. Ergoterapeutické modely a přístupy v geriatrii a gerontopsychiatrii. 10. Ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii. 11. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy užívané v rehabilitaci |
popsat vývoj rehabilitace v ČR a zahraničí |
popsat systém komprehenzivní rehabilitace v ČR a zahraničí |
vyjmenovat součásti rehabilitace |
zařadit fyzioterapii do systému rehabilitace |
Odborné dovednosti |
---|
vyjadřovat se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní koncepci, modely a přístupy v ergoterapii |
vyjmenovat ergoterapeutické koncepce v klinické ergoterapii |
popsat problémové oblasti a potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout řešení potřeb klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Klusoňová,E.,Špičková,J. Ergoterapie I. Avicenum Praha, 1990.
-
Kol. autorů. Výchovná problematika v dětských zařízeních. IDVPZ, 1996.
-
Králová. Zařízení sociální péče pro seniory a zdravotně postižené občany. Anag, 2003.
-
Kulišťák, P. Afázie. Triton, 1997.
-
Lippertová - Grunerová, M. Neurorehabilitace. GALEN, 2005.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie. Rehalb, o.p.s., Praha, 2001.
-
Pfeiffer,J. Ergoterapie II. Avicenum Praha, 1990.
-
Pulpa, M. Jak žít se sluchovou vadou. IDVPZ Brno, 1996.
-
Štilec, M. Program aktivního stylu života pro seniory. Portál, 2004.
|