Vyučující
|
-
Svoboda Tomáš, Mgr.
-
Mamojka Libor, Bc.
-
Bělíková Petra, MUDr. et Bc. Ph.D.
-
Szakosová Lenka, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Reakce na fyzikální podněty z hlediska regulací obecně 2. Termoterapie a hydroterapie z hlediska reakcí organismu na jednotlivé procedury 3. Inhalace, klinické aspekty 4. Základy pro elektroléčbu opakování fyziky elektrických proudů a reakcí organismu na ně 5. Opakování elektrodiagnostiky a doplnění klinických znalostí 6. Léčebné elektrické proudy, galvanický proud, nízkofrekvenční proudy - klinické aspekty 7. Léčebné elektrické proudy, středofrekvenční proudy a vysokofrekvenční proudy, bezkontaktní elektroterapie - klinické aspekty 8. Léčebné postupy fyzikální terapie jednotlivých chorob, balneoterapie - klinické aspekty 9. Zápočtový test Cvičení: Obsah cvičení navazuje na přednášky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Přednáška s demonstrací
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat indikace a kontraindikace využití fyzikální terapie |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat procedury hydroterapie, mechanoterapie a termoterapie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizuje specifika procedur fyzikální terapie v klinických oborech |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikuje cílené procedury fyzikální terapie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
- VACEK, Jan, Martina HOSKOVCOVÁ, Petr MICHALÍČEK, Dobroslava JANDOVÁ a Vítězslav HARADIL. Léčebná rehabilitace bolestivých stavů hybné soustavy. Praha: Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-304-9.
-
Capko, Ján. Základy fyziatrické léčby. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-341-3.
-
ČESKO. Vyhláška č. 267/2012 Sb. Vyhláška o stanovení Indikačního seznamu pro lázeňskou léčebně rehabilitační péči o dospělé, děti a dorost..
-
Ipser, J., Přerovský K. Fysiatrie. Praha: Avicenum, 1972.
-
Jandová, Dobroslava. Balneologie. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2820-9.
-
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Pavlů, Dagmar; Kvapilík, Josef. Základy masáže. Praha : Scientia medica, 1994. ISBN 80-85526-11-5.
-
Poděbradský J., Vařeka I. Fyzikální terapie I. a II.. Praha: Grada Publishing, spol s r.o., 1998.
-
Škapík, Miroslav. Využití balneoterapie ve vnitřním lékařství. 1. vyd. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-130-5.
-
Watson, Tim. Electrotherapy : evidence-based practice. 12th ed. Edinburgh : Elsevier Churchill Livingstone, 2008. ISBN 978-0-443-10179-3.
|