|
Vyučující
|
-
Horejsková Zuzana, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Komplexní fyzioterapie v oblasti pediatrie a neurologie.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 160 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat jednotlivé složky zdravotnické dokumentace v neurologii a pediatrii |
| klasifikovat jednotlivé choroby v indikační oblasti pediatrie a neurologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| odebrat anamnézu |
| relevantními metodami vyšetřit pacienta |
| navrhnout a aplikovat fyzioterapeutickou intervenci v indikační oblasti pediatrie a neurologie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popíše aktuální stav pacienta |
| charakterizuje problematiku onemocnění |
| definuje nález vzhledem k aktuálnímu měření |
| vysvětlí možnosti terapie krátkodobého a dlouhodobého rehabilitačního plánu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně plánuje a realizuje léčebné postupy |
| efektivně komunikuje s pacienty, jejich rodinami a zdravotnickým personálem |
| rozšiřuje si své odborné kompetence |
| aplikuje prvky speciálních metodik |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
JANDOVÁ, Dobroslava a Pavla HONCŮ. Léčebná rehabilitace u neurologických diagnóz - 2. díl.. Praha: Raabe, 2022. ISBN 978-80-7496-491-6.
-
LEWIT, Karel. Neurologické repetitorium nejen pro kurzy myoskeletální medicíny.. Dobřichovice: Nadační fond Karla Lewita, 2020. ISBN 9788027080618.
-
Opavský, Jaroslav. Neurologické vyšetření v rehabilitaci pro fyzioterapeuty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0625-X.
-
Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
-
SMOLÍKOVÁ, L., MÁČEK, M., VLČKOVÁ, B., DYRHONOVÁ, O. Léčebná rehabilitace v pediatrii.. Praha: Raabe, 2022. ISBN 978-80-7496-493-0.
-
Smolíková, Libuše; Máček, Miloš. Respirační fyzioterapie a plicní rehabilitace. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-527-3.
-
Véle, František. Vyšetření hybných funkcí z pohledu neurofyziologie : příručka pro terapeuty pracující v neurorehabilitaci. Vydání 1. 2012. ISBN 978-80-7387-608-1.
|