|
Vyučující
|
-
Solta Karel, Ing. Ph.D.
-
Formánek Josef, PaedDr.
|
|
Obsah předmětu
|
Historie figurální kresby, nejznámější díla Kresba horní končetiny se zachováním jednotlivých proporcí Kresba dolní končetiny Kresba lidského těla Obkresy jednotlivých částí těla Zmenšování a zvětšování detailů Skenování a uchovávání kreseb Tvorba nákresu na PC Tvorba prezentace za použití schémat Archivace pomůcky Tvorba měrného listu Označení os kloubů, obvodů, délkový měr ve výkresu Zachycení směru pohybu Trojrozměrný model. Zápočet
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyložit, jak člověk vnímá, prožívá a poznává skutečnost, sebe i druhé lidi a co může jeho vnímání a poznávání ovlivňovat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vědomě uplatňovat tvořivost při vlastních aktivitách a chápat ji jako základní faktor rozvoje své osobnosti; objasnit její význam v procesu umělecké tvorby i v životě |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat postup tvorby měrného listu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit podklady pro technický výkres |
| zaznamenat jednotlivé detaily lidského těla |
| zmenšit či zvětšit je dle potřeby |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
DRASTÍK, František. Normativně technická dokumentace: pravidla tvorby a používání. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-91-7.
-
HUSIĆ, Ivan. Ortotika: doporučený učební text pro rekvalifikační kurzy. Praha]: Federace ortopedických protetiků technických oborů, 2003.
-
KAPHINGST,HEIM. Protetika. Praha:FOPTO, 2003.
-
Kletečka, Jaroslav; Fořt, Petr. Technické kreslení. 2., opr. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1887-0.
-
Kolektiv autorů. Ortotika. Praha:FOPTO, 2004.
-
OTTO BOCK. Technické informace.
-
ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha: Avicenum, 1977.
|