|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky - Specifika výzkumu (filozofie, metodologie, paradigma) ve společenských a přírodních vědách - Etika vědeckovýzkumné práce. - Adekvátní metody sběru dat a jejich analýzy. - Kvantitativní vs kvalitativní výzkum - Elektronické zdroje/databáze. - Akademické psaní. - Kritická analýza. - Spolehlivost, validita a experiment. - Výzkumný design. Sestavení dotazníku. Semináře V rámci seminářů budou diskutována témata probraná v přednáškách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rámcově popsat výzkumný proces |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět mluvenému slovu a psanému textu v anglickém jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| detailně vysvětlí jednotlivé fáze výzkumného procesu |
| charakterizuje specifika kvalitativního, kvantitativního a smíšeného druhu výzkumu |
| popíše zásady akademického psaní |
| definuje etická pravidla vědeckovýzkumné práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzuje a vyhodnocuje metody sběru dat a jejich využití ve zdravotnictví a sociální péči (včetně ergoterapie) |
| fundovaně se zapojuje do diskusí ohledně výzkumu ve svém oboru |
| navrhuje a účastní se etického výzkumu ve svém oboru a šíří jeho výsledky prostřednictvím vhodných fór |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| multiple choice test |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bettany-Saltikov, J. How to do a systematic literature review in nursing: a step-by-step guide.. Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press, 2016. ISBN 9780335263806.
-
Bryman, A. Social Research Methods, 5th ed.. Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199689453.
-
Byrne, D. What´s the difference between methodology and methods? Project Planner. London, United Kingdom:Publications, Inc., 2017. ISBN 9781526408495.
-
Creswell, J.W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. 3rd edn.. Thousand Oaks: Sage Publications, 2013. ISBN 9781412995313.
-
Creswell, J.W. Research Design, Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches.. Thousands Oaks: Sage Publications, 2018. ISBN 9781506386706.
-
Finlay, L. and Ballinger, C. Qualitative research for allied health professionals: challenging choices.. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 2006. ISBN 978-0-470-01963-4.
-
Green, J., Thorogood, N. Qualitative methods for health research, 4th ed.. London, Thousands Oak: Sage, 2018. ISBN 978-1-4739-9710-3.
-
Marshall, C., Rossman, G.B. Designing Qualitative Research, 6th ed.. United States, California: SAGE Publications Inc, 2015. ISBN 9781452271002.
|