Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Bobathův koncept u dospělých - Bobathův koncept u dětí - Metoda dle Affolterové - Senzorická stimulace - Stimulační a facilitační techniky - Bazální stimulace, multisenzorická stimulace - Orofaciální stimulace - Škola zad - Centrace a stabilizace v ergoterapii
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 168 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student/ka aplikuje praktické profesionální dovednosti v diagnostice a terapii ve všech indikačních oblastech, spolupracuje v rámci multidisciplinárního týmu, vede poradenskou činnost zaměřenou na ergonomii, kompenzační pomůcky, školu zad a na úpravy pracovního a domácího prostředí, vede ergoterapeutickou dokumentaci a plánuje krátkodobý a dlouhodobý program s ohledem na prognózu onemocnění, řeší sociální a ekonomické důsledky onemocnění v rámci pracovní a sociální rehabilitace |
Výsledky učení |
---|
student je schopen samostatně pracovat v oboru ergoterapie bez odborného dohledu |
Vyučovací metody |
---|
Skupinová výuka, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bulletin UNIFY.
-
Časopis Sestra.
-
Časopis Vozíčkář.
-
Hártlová, B., Suchá, J. Kinezioterapie demencí. Triton, 2005.
-
Pfeiffer, J. Dětská mozková obrna. Grada, 2007.
-
Pfeiffer, Jan. Ergoterapie : základní informace o oboru pro všechny pracovníky v rehabilitaci. Praha : Rehalb, 2001.
|