|
Vyučující
|
-
Kostkubová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Teoretický podklad profese a základní pojmy v ergoterapii. 2. Filozofické základy, na kterých staví ergoterapie. 3. Modely zdravotní péče. 4. Základní modely ergoterapeutické praxe. 5. Rámce vztahů používané v ergoterapii u tělesného postižení. 6. Přístupy používané v ergoterapii u tělesného postižení. 7. Biomechanický přístup. 8. Rehabilitační přístup. 9. Rámce vztahů používané v ergoterapii u psychosociálního postižení. 10. Přístupy používané v ergoterapii u psychosociálního postižení. 11. Indikace rámců vztahů a přístupů u vybraných diagnóz.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní principy v ergoterapii |
| definovat ergoterapii jako zdravotní disciplínu, charakterizovat cíle a zaměření |
| vysvětlit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní terminologii v ergoterapii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat základní principy ergoterapie |
| charakterizovat ergoterapii jako zdravotnickou disciplínu |
| vysvětlit základní terminologii |
| charakterizovat postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat ergoterapeutický proces |
| vytvořit cíl ergoterapie |
| vyhodnocovat výsledky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví : MKF. 1. české vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1587-2.
-
Jelínková, Jana; Krivošíková, Mária; Šajtarová, Ludmila. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
-
Klusoňová, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
|