Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Teoretický podklad profese a základní pojmy v ergoterapii. 2. Filozofické základy, na kterých staví ergoterapie. 3. Modely zdravotní péče. 4. Základní modely ergoterapeutické praxe. 5. Rámce vztahů používané v ergoterapii u tělesného postižení. 6. Přístupy používané v ergoterapii u tělesného postižení. 7. Biomechanický přístup. 8. Rehabilitační přístup. 9. Rámce vztahů používané v ergoterapii u psychosociálního postižení. 10. Přístupy používané v ergoterapii u psychosociálního postižení. 11. Indikace rámců vztahů a přístupů u vybraných diagnóz.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní principy v ergoterapii |
definovat ergoterapii jako zdravotní disciplínu, charakterizovat cíle a zaměření |
vysvětlit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní terminologii v ergoterapii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat základní principy ergoterapie |
charakterizovat ergoterapii jako zdravotnickou disciplínu |
vysvětlit základní terminologii |
charakterizovat postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat ergoterapeutický proces |
vytvořit cíl ergoterapie |
vyhodnocovat výsledky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví : MKF. 1. české vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1587-2.
-
Jelínková, Jana; Krivošíková, Mária; Šajtarová, Ludmila. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
-
Klusoňová, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
|