Vyučující
|
-
Vorel Milan, Mgr. et Mgr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do metodologie 2. Úvod do historie metod výzkumu 3. Typy kvalifikačních prací 4. Typy vědeckých publikací 5. Kvantitativní a kvalitativní metodologie 6. Kvantitativní metodologie - výzkumný problém 7. Kvalitativní metodologie - výzkumná otázka 8. Citační norma, scientometrie 9. Výběr souboru 10. Dotazník, rozhovor 11. Práce s kvalitativními a kvantitativními daty 12. Objektivita, validita, reliabilita
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 11 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy užívané v metodách sběru dat |
vyjmenovat odborné zdroje využívané v elektronickém systému informačních zdrojů ZČU |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávat informace v literárních a elektronických zdrojích |
vytvořit rešerši a esej |
vyjadřovat se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
pracovat se systematickou analýzou dat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše strukturu tvorby bakalářské práce |
vyjmenuje a charakterizuje typy bakalářské práce |
vyjmenuje vhodné zdroje pro vědeckou práci |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje a formálně správně cituje vhodné zdroje |
zpracuje rešerši |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Beránek, V. a kol. Metodika zpracování kvalifikačních bakalářských prací. 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.
-
BRATKOVÁ, E. Metody citování a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Praha:Odborná komisepro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, 2007.
-
Ivanová, K., Juríčková, L. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Univerzita Palackého, Olomouc 2005..
-
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
MINÁŘOVÁ, E. Stylistika češtiny.. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4.
-
Petráčková, Věra; Kraus, Jiří. Akademický slovník cizích slov. Vyd. 1, dotisk. Praha : Academia, 2001. ISBN 80-200-0607-9.
|