Předmět: Výzkum pro nelékařské zdravotnícké profese 2.

« Zpět
Název předmětu Výzkum pro nelékařské zdravotnícké profese 2.
Kód předmětu KFE/VNZP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vorel Milan, Mgr. et Mgr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
1.Zadání, harmonogram a vedení bakalářských prací. 2. Výběr tématu, nosnost tématu. 3. Typy bakalářských prací. 4. Formální úprava bakalářské práce (struktura) 5. Technické zpracování, úprava textu, stylistika. 6. Obsahová stránka bakalářské práce (název práce a kapitol) 7. Členění práce, příklady řešení BP 8. Zdroje dle metodiky FZS. 9. Rešerše. 10. Způsoby citace. 11.Prezentační dovednosti, práce v softwarech pro prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 11 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat strukturu tvorby bakalářské práce
vyjmenovat a charakterizovat typy bakalářské práce
vyjmenovat vhodné zdroje pro vědeckou práci.
Odborné dovednosti
analyzovat a formálně správně citovat vhodné zdroje
zpracovat rešerši
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem
vyjmenovat možnosti objektivizace výsledků
Odborné dovednosti
vytvořit cíl projektu
formulovat výzkumné otázky
navrhnout vhodný typ výzkumu
provést pilotní výzkum
vyhodnotit výsledky, porovnat s dalšími autory a vyvodit závěry.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Beránek, V. a kol. Metodika zpracování kvalifikačních bakalářských prací. 2017. ISBN 978-80-261-0760-6.
  • BRATKOVÁ, E. Metody citování a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Praha:Odborná komisepro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, 2007.
  • Farkašová, Dana. Výzkum v ošetřovatelství. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-229-4.
  • Ivanová, Kateřina; Juríčková, Lubica. Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-0992-5.
  • Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 2. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
  • Minářová, Eva. Stylistika češtiny. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4973-4.
  • Petráčková, Věra; Kraus, Jiří. Akademický slovník cizích slov. Vyd. 1, dotisk. Praha : Academia, 2001. ISBN 80-200-0607-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr