Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod 2) Zrození vědy o mysli 3) Karteziánský dualismus 4) Behaviorismus 5) Teorie identity 6) Funkcionalismus 7) Fyzikalismus 8) Eliminativismus 9) Intencionalita 10) Reprezentacionismus 11) Psychofyzická kauzalita 12) Svobodná vůle 13) Problém Jáství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium textů, Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 57 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat klíčové postavy moderní filozofie a vysvětlit jejich ontologické názory |
vyjmenovat a vysvětlit základní témata systematické filozofie a epistemologie |
Odborné dovednosti |
---|
používat s porozuměním základní filozofickou terminologii |
identifikovat problém (tezi) a rekonstruovat argumentaci obsaženou v zadaném textu |
používat moderní technologie, zvláště informační databáze |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
představit klíčové autory a témata ve filozofii mysli |
charakterizovat nejvýznamnější filozofické koncepce problému mysli a těla a vysvětlit jejich souvislosti |
shrnout vybrané významné filozofické spisy v rámci filozofie mysli 20. století |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat pramenné filozofické texty filozofie mysli 20. století |
interpretovat vybrané pasáže klíčových filozofických textů ve filozofii mysli |
zhodnotit argumenty jednotlivých autorů v textech filozofie mysli |
argumentovat a diskutovat o konkrétním tématu filozofie mysli |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Chalmers, D. (ed.). Philosophy of Mind: Classical and Contemporary Readings. Oxford, Oxford University Press, 2002.
-
Kim, Jaegwon. Philosophy of mind. cop. 1996. Oxford : Westview Press, 1996. ISBN 0-8133-0776-7.
-
Mandik, Pete. This is philosophy of mind : an introduction. 2014.
|