Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Digitální obrat v akademickém prostředí Uživatelská a výzkumná použití počítače v akademickém prostředí Digitální produkce v akademickém prostředí Dějiny digitálních humanitních věd Data a databáze Síťová analýza Sociální simulace Počítačové zpracování přirozeného jazyka: příprava dat Počítačové zpracování přirozeného jazyka: analýza Metody vizualizace textu Metody práce s prostorovými daty Metody práce s obrazovými daty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
představit základní typy počítačových aplikací |
popsat běžné funkce nejrozšířenějších počítačových aplikací |
Odborné dovednosti |
---|
používat osobní počítač pro účely vyhledávání a studia relevantních informací na internetu |
používat osobní počítač, tablet či chytrý telefon pro četbu akademických textů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
představit základní dopady digitální revoluce na humanitní vědy |
charakterizovat nejrozšířenější typy výzkumů v digitálních humanitních vědách |
představit běžné metody používané v digitálních humanitních vědách |
Odborné dovednosti |
---|
používat vybrané počítačové nástroje z oblasti digitálních humanitních věd |
navrhnout strukturu databáze vhodnou pro zvolená humanitně-vědná data |
analyzovat data za využití vybraného počítačového nástroje z oblasti digitálních humanitních věd |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Burdick, Anne et al. Digital_Humanities. Cambridge, Mass. - London. ISBN 026252886X.
-
Cao, Nan, and Weiwei Cu. Introduction to Text Vizualization. 2016. ISBN 9462391858.
-
Gardiner, Eileen, and Ronald G. Musto. The Digital Humanities: A Primer for Students and Scholars. New York, 2015. ISBN 1107601029.
-
Moretti, Franco. Distant Reading. London - New York, 2013. ISBN 1781680841.
-
Schreibman, Susan, Ray Siemens, and John Unsworth, eds. A New Companion to Digital Humanities. Malden, 2016. ISBN 1118680642.
|