Název předmětu | Inženýrská etika |
---|---|
Kód předmětu | KFI/ETP |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1.Úvod do studia etiky a axiologie. 2.Aktuální otázky hodnotové orientace technické inteligen- ce. 3.Etika, morálka a mravnost v dějinném vývoji.Etické kategorie. 4. Současné etické teorie a hledání východiska z morální krize. 5.Profesionální etiky. 6.Etika vědy. 7.Etika životního pro- středí a ekologická výchova inženýra. 8.Inženýrská etika. 9.Podnikatelská etika(pro inženýry). 10.Etika mediální komunikace(pro inženýry). 11.Etika a etiketa inženýra-srovnání a kontrast kultur. 12.Etika v celoživotním vzdělávání inženýrů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s diskusí
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
Výsledky učení |
studenti: Použijí teorii etiky a filosofie hodnot ke kritickému hodnocení vlastní mravní volby a činů a jejich sociálního zprostředkování.Sestaví vlastní hierarchii hodnot a určí smysl života. Rozpoznají důsledky neetického a neprofesionálního jednání ve srovnání profesionálních etik a určí etické následky vědeckých výzkumů v případech porušení profesionálního étosu zneužitím a nepředvídáním užití vědy. Aplikují etické kriterium v multikriteriálním hodnocení modelových situací ve vlastní inženýrské přípravě a praxi |
Vyučovací metody |
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|