Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Budou vyloženy terminologie a základní kategorie filmové vědy. V historickém kontextu budou představeny hlavní směry světové kinematografie a jejich tvůrci. Na seminářích budou analyzovány a intepretovány konkrétní zahraniční i české filmy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
představit základní postavy a témata evropských kulturních dějin |
popsat základní historické a kulturní reálie evropských dějin |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat problém (tezi) a reprodukovat argumentaci obsažené v zadaném textu/uměleckém díle |
využívat moderní technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
podat základní přehled o jednotlivých etapách vývoje světové kinematografie |
vysvětlit kontext kinematografie ve světové umělecké tradici |
popsat tvorbu některých významných světových režisérů |
Odborné dovednosti |
---|
používat s porozuměním pojmy filmové kultury |
interpretovat v základních souvislostech filmové umělecké dílo |
argumentovat a diskutovat o vybraných problémech z oblasti filmové kultury |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Bazin, A. Co je to film. ČSFÚ : Praha, 1979.
-
Bernard, Jan; Frýdlová, Pavla. Malý labyrint filmu : Pro čtenáře od 12 let. 1. vyd. Praha : Albatros, 1988.
-
Bordwell, David; Thompson, Kristin. Umění filmu : úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze : Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Drvota, M. Základní složky filmu. NFA : Praha, 1994. ISBN 80-7004-076-9.
-
Katz, Steven D. Film directing shot by shot : visualizing from concept to screen. Studio City, CA : Michael Wiese Productions in conjunction with Focal Press, 1991. ISBN 0-941188-10-8.
-
Krtková, Šárka. Filmové festivaly. Charakteristika významných filmových festivalů a vypracování glosáře k tomuto tématu.. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta humanitních studií, 2003.
-
Monaco, James. Jak číst film : svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha : Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Thompson, Kristin; Bordwell, David. Film history : an introduction. 2nd ed. Boston : McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-038429-0.
|