Vyučující
|
-
Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia, základy VŠ etikety 2. Pojem etikety, historie, osobnosti 3. Zákon společenské významnosti 4. Akademická etiketa (rituály, insignie, plagiátorství) 5. Interkulturní komunikace, dimenze kultur 6. Image a společenské profesní oblékání 7. Systematika společenských událostí, vyjadřování hierarchie v prostoru 8. Odborná písemná komunikace 9. Interkulturní komunikace jako vědní disciplína 10. Neverbální komunikace podle E. T. Halla 11. Sebeprezentace v odborné komunitě a společnosti 12. Odlišnosti mezinárodní gastroetikety 13. Specifika prezentačních dovedností v akademické sféře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Studium textů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti. |
Odborné dovednosti |
---|
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí dovednosti. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti budou schopni shrnout a vysvětlit základní problémy týkající společenské komunikace. Porovnají svoje i cizí schoponosti, temperament a charakterové vlastnosti v komunikaci. Zhodnotí různé způsoby komunikace a jejich účinek. Prozkoumají způsoby, rizika a dopady komunikace v různých životních situacích. Seznámí se se zásadami moderní rétoriky, mluveného projevu a s efektivními jazykovými a mimojazykovými prostředky |
Odborné dovednosti |
---|
základní orientace při společenské konverzaci a schopnost správně navrhnout sebeprezentující materiály. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Gretz, Karl F. Psychologie prodeje. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-03-1.
-
Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-92-6.
-
Medzihorský, Štefan. Asertivita. 1. vyd. Praha : Elfa, 1991. ISBN 80-900197-1-4.
-
Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. 1. vydání. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
-
Podgórecki, Józef. Jak se lépe dorozumíme. Vyd. 1. Ostrava : Amosium servis, 1999. ISBN 80-85498-36-7.
-
Špaček, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2.
-
Šroněk, Ivan. Etiketa v obchodě a podnikání. 1. vydání. Praha : Management Press, 1992. ISBN 80-85603-08-X.
-
Thiel, Erhard. Řeč lidského těla prozradí víc než tisíc slov. 1. vyd. Bratislava : Plasma service, 1993. ISBN 80-901412-1-8.
|