Předmět: Kultura společenské komunikace

« Zpět
Název předmětu Kultura společenské komunikace
Kód předmětu KFI/KSKH
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do studia, základy VŠ etikety 2. Pojem etikety, historie, osobnosti 3. Zákon společenské významnosti 4. Akademická etiketa (rituály, insignie, plagiátorství) 5. Interkulturní komunikace, dimenze kultur 6. Image a společenské profesní oblékání 7. Systematika společenských událostí, vyjadřování hierarchie v prostoru 8. Odborná písemná komunikace 9. Interkulturní komunikace jako vědní disciplína 10. Neverbální komunikace podle E. T. Halla 11. Sebeprezentace v odborné komunitě a společnosti 12. Odlišnosti mezinárodní gastroetikety 13. Specifika prezentačních dovedností v akademické sféře

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Studium textů, Přednáška
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti.
Odborné dovednosti
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí dovednosti.
Výsledky učení
Odborné znalosti
studenti budou schopni shrnout a vysvětlit základní problémy týkající společenské komunikace. Porovnají svoje i cizí schoponosti, temperament a charakterové vlastnosti v komunikaci. Zhodnotí různé způsoby komunikace a jejich účinek. Prozkoumají způsoby, rizika a dopady komunikace v různých životních situacích. Seznámí se se zásadami moderní rétoriky, mluveného projevu a s efektivními jazykovými a mimojazykovými prostředky
Odborné dovednosti
základní orientace při společenské konverzaci a schopnost správně navrhnout sebeprezentující materiály.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Test,
Doporučená literatura
  • Gretz, Karl F. Psychologie prodeje. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-03-1.
  • Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-92-6.
  • Medzihorský, Štefan. Asertivita. 1. vyd. Praha : Elfa, 1991. ISBN 80-900197-1-4.
  • Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
  • Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. 1. vydání. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
  • Podgórecki, Józef. Jak se lépe dorozumíme. Vyd. 1. Ostrava : Amosium servis, 1999. ISBN 80-85498-36-7.
  • Špaček, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2.
  • Šroněk, Ivan. Etiketa v obchodě a podnikání. 1. vydání. Praha : Management Press, 1992. ISBN 80-85603-08-X.
  • Thiel, Erhard. Řeč lidského těla prozradí víc než tisíc slov. 1. vyd. Bratislava : Plasma service, 1993. ISBN 80-901412-1-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr