Předmět: Příprava na praxi

« Zpět
Název předmětu Příprava na praxi
Kód předmětu KFI/PNPHB
Organizační forma výuky Není
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1) Etika a etiketa pracovního prostředí. 2) Image a sebeprezentace v pracovním prostředí. 3) Verbální a neverbální komunikace. 4) Sociální percepce, interakce a komunikace. 5) Pracovní gastroetiketa. 6) SWOT analýza a její využití při žádosti o pracovní místo. 7) Komunikační dovednosti, asertivita. Pracovní servery, profily a profesní sítě. 8) Příprava CV a sebeprezentace na trhu práce. 9) Pracovně-právní záležitosti, zákoník práce. 10-13) prezentace organizací s nabídkou míst pro vykování praxe. Pořadí jednotlivých témat se může změnit.

Studijní aktivity a metody výuky
Seminární výuka, Přednáška
  • Projekt individuální [40] - 32 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat své budoucí profesní zaměření
popsat své silné a slabé stránky
vyjmenovat znalosti a dovednosti, které získal v předchozím studiu
shrnout pravidla obecné etikety
Odborné dovednosti
prezentovat uceleně, jasně a s použitím techniky
interpretovat informace v různých kontextech
využívat textové prameny i moderní technologie, zejména informační databáze
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat náležitosti smlouvy o praxi a dojednat její uzavření
Odborné dovednosti
zhodnotit své silné a slabé stránky v kontextu budoucí praxe
provést reflexi a sebereflexi
identifikovat klady a případné chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů
propojit teoretické a praktické znalosti a dovednosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová konzultace,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Goleman, Daniel. EMOČNÍ INTELIGENCE. Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ. Praha, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
  • Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr