Vyučující
|
-
Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Etika a etiketa pracovního prostředí. 2) Image a sebeprezentace v pracovním prostředí. 3) Verbální a neverbální komunikace. 4) Sociální percepce, interakce a komunikace. 5) Pracovní gastroetiketa. 6) SWOT analýza a její využití při žádosti o pracovní místo. 7) Komunikační dovednosti, asertivita. Pracovní servery, profily a profesní sítě. 8) Příprava CV a sebeprezentace na trhu práce. 9) Pracovně-právní záležitosti, zákoník práce. 10-13) prezentace organizací s nabídkou míst pro vykování praxe. Pořadí jednotlivých témat se může změnit.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminární výuka, Přednáška
- Projekt individuální [40]
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat své budoucí profesní zaměření |
popsat své silné a slabé stránky |
vyjmenovat znalosti a dovednosti, které získal v předchozím studiu |
shrnout pravidla obecné etikety |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat uceleně, jasně a s použitím techniky |
interpretovat informace v různých kontextech |
využívat textové prameny i moderní technologie, zejména informační databáze |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat náležitosti smlouvy o praxi a dojednat její uzavření |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit své silné a slabé stránky v kontextu budoucí praxe |
provést reflexi a sebereflexi |
identifikovat klady a případné chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
propojit teoretické a praktické znalosti a dovednosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Goleman, Daniel. EMOČNÍ INTELIGENCE. Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ. Praha, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
-
Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a pĹeprac. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
|