Předmět: Státní závěrečná zkouška

« Zpět
Název předmětu Státní závěrečná zkouška
Kód předmětu KFI/SZZFB
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Adamčík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět si zapisují studenti, kteří chtějí v příslušném akademickém roce ukončit studium v bakalářském programu Filozofie. Jde o ústní zkoušku, jež se koná před komisí a každá její část obvykle trvá cca 15-30 minut. Vlastní průběh a další náležitosti jsou stanoveny Studijním a zkušebním řádem Západočeské univerzity v Plzni. Během přípravy na bakalářskou zkoušku má student možnost využít individuálních nebo skupinových konzultací s garanty jednotlivých disciplín, které se týkají okruhů zkoušky. Závěrečná státní zkouška sestává ze čtyř částí: 1) obhajoba bakalářské práce; 2) Dějiny filozofie; 3) Problémy filozofie XX. a XXI. století; 4) Jeden z povinně volitelných bloků: a) Ontologie b) Epistemologie c) Etika d) Estetika e) Logika

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat odpovídající šíří a hloubkou znalostí relevantních pro stanovené okruhy v jednotlivý předmětech státní závěrečné zkoušky
Odborné dovednosti
splnit všechny prerekvizity dané studijním plánem oboru a všechny podmínky stanovené Studijním a zkušebním řádem Západočeské univerzity v Plzni
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
prokázat všechny znalosti v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru
Odborné dovednosti
prokázat všechny dovednosti v souladu s požadavky příslušného studijního programu a studijního oboru
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Individuální konzultace,
Samostudium,
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Kvalifikační práce,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Kvalifikační práce,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Kvalifikační práce,
Doporučená literatura
  • Seznam literatury je zveřejněn na stránkách KFI..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr