Vyučující
|
-
Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
-
Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá praxe studenta ve vybraném typu pedagogického zařízení pod vedením odborného metodika. Souvislá praktická příprava na vyučovací proces, vedení písemných příprav. Vedení pedagogického deníku. Výuka pod vedením mentora. Písemná didaktická analýza realizovaných vyučovacích jednotek. Podílení se na každodenním životě ve škole - dozory, pracovní porady, ostatní pedagogická činnost mimo přímé výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminární výuka, Přednáška
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 140 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní pedagogické zásady pro výuku |
vysvětlit pedagogicko-psychologické metody přípravy výuky |
Odborné dovednosti |
---|
projevit zájem o práci pedagoga |
využívat textové prameny i moderní technologie, zejména informační databáze |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat podmínky učení, využití metod, forem a prostředků pro efektivní výuku |
formulovat možné příčiny neúspěchu při realizaci cílů výuky |
Odborné dovednosti |
---|
provést vhodný výběr učiva ve vytyčených tématech |
uplatnit vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování |
argumentovat uplatnění použitých zásad ve vlastním plánu výuky |
zhodnotit dovednosti studentů a poskytnout zpětnou vazbu |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Čábalová, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1821-7.
|