Lecturer(s)
|
-
Jarošová Květoslava, PhDr. Ph.D.
-
Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Continuous practice of the student in a selected type of educational institution under the guidance of a professional methodologist. Continuous practical preparation for the teaching process, conducting written preparations. Keeping a pedagogical diary. Teaching under the guidance of a mentor. Written didactic analysis of the implemented teaching units. Participation in the daily life of the school - supervision, staff meetings, other pedagogical activities outside direct teaching.
|
Learning activities and teaching methods
|
Seminar classes, Lecture
- Practical training (number of hours)
- 140 hours per semester
- Individual project (40)
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat základní pedagogické zásady pro výuku |
vysvětlit pedagogicko-psychologické metody přípravy výuky |
Skills |
---|
projevit zájem o práci pedagoga |
využívat textové prameny i moderní technologie, zejména informační databáze |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
charakterizovat podmínky učení, využití metod, forem a prostředků pro efektivní výuku |
formulovat možné příčiny neúspěchu při realizaci cílů výuky |
Skills |
---|
provést vhodný výběr učiva ve vytyčených tématech |
uplatnit vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování |
argumentovat uplatnění použitých zásad ve vlastním plánu výuky |
zhodnotit dovednosti studentů a poskytnout zpětnou vazbu |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Skills demonstration during practicum |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Recommended literature
|
-
Čábalová, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1821-7.
|