Vyučující
|
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
-
Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do evropských studií - Dějiny Evropy po roce 1945 - Evropská integrace - historie a současnost - Základní instituce EU - Ekonomika EU - Role EU v mezinárodních vztazích - Politika EU v oblasti životního prostředí - Země střední a východní Evropy v rámci EU - EU a migrace - Současná Evropa - výzvy a perspektivy I - Současná Evropa - výzvy a perspektivy II
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 17 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B1 podle SERR |
vysvětlit základní fakta z oblasti dějin Evropy 2. poloviny 20. století |
identifikovat klíčové osobnosti novodobého evropského politického a společenského dění |
na základní úrovni analyzovat aktuální politické a společenské dění v Evropě |
pojmenovat některé z anglickojazyčných zdrojů informací o EU či Evropě obecně |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní anglické odborné pojmosloví týkající se evropských studií |
identifikovat hlavní myšlenky odborných anglických textů zaměřených na historii či současnost Evropy a EU |
adekvátně tyto texty sumarizovat |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
uvést do souvislosti dané politické a společenské události týkající se současné Evropy |
v anglickém jazyce charakterizovat hlavní instituce EU |
v anglickém jazyce popsat hlavní výzvy současné Evropy |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
Odborné dovednosti |
---|
aktivně používat odborné pojmosloví z oblasti EU |
adekvátně interpretovat autentické texty z oblasti EU a současného vývoje Evropy |
na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Judt, Tony. A History of Europe since 1945. New York, London: Vintage, 2010. Routledge, 2001. ISBN 9780099542032.
-
Olsen, Jonathan; McCormick, John. The European Union. London, New York, 2016. ISBN 978-0813349848.
-
Outwaithe, William. Brexit: Sociological Responses. London: Anthem Press, 2017. ISBN 10 1783086459.
-
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
|