Předmět: Angličtina v komerční praxi 1

« Zpět
Název předmětu Angličtina v komerční praxi 1
Kód předmětu KFL/AKP1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Studenti se seznámí se základní terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím přednášek zaměřených na teorii a praktických cvičení. Přednášky, semináře a písemná i ústní cvičení pomohou studentům s porozuměním a zapamatováním. Důraz se klade na zlepšení ústních a písemných komunikačních schopností každého studenta, aby byli dobře připraveni na své budoucí povolání.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 24 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni
aplikovat základní pojmy obchodní angličtiny
demonstrovat znalosti anglického jazyka na B2 dle SERR
vyjadřovat se slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B2 dle SERR
rozlišovat mezi neformální a formální mluvenou a psanou angličtinou
Odborné dovednosti
kompetentně používat základní obchodní terminologii
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko k dané problematice
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
je nutné být schopen používat jazyk ke komunikaci v sociálním prostředí. Kurz rozhodně není určen pro začátečníky
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozpoznat rysy obchodní angličtiny
aplikovat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů
popsat rysy obchodní angličtiny
Odborné dovednosti
komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat
v základních pojmech vysvětlit základní ekonomická témata, např. podniková ekonomika a management, lidské zdroje a jiné
adekvátně formulovat vhodné otázky k danému tématu z oblasti obchodní angličtiny;
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Přednáška s diskusí,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
  • Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
  • Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr