Vyučující
|
-
Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí se základní terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím přednášek zaměřených na teorii a praktických cvičení. Přednášky, semináře a písemná i ústní cvičení pomohou studentům s porozuměním a zapamatováním. Důraz se klade na zlepšení ústních a písemných komunikačních schopností každého studenta, aby byli dobře připraveni na své budoucí povolání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 24 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni |
aplikovat základní pojmy obchodní angličtiny |
demonstrovat znalosti anglického jazyka na B2 dle SERR |
vyjadřovat se slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B2 dle SERR |
rozlišovat mezi neformální a formální mluvenou a psanou angličtinou |
Odborné dovednosti |
---|
kompetentně používat základní obchodní terminologii |
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text |
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko k dané problematice |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
je nutné být schopen používat jazyk ke komunikaci v sociálním prostředí. Kurz rozhodně není určen pro začátečníky |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat rysy obchodní angličtiny |
aplikovat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa |
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci |
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů |
popsat rysy obchodní angličtiny |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou |
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny |
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat |
v základních pojmech vysvětlit základní ekonomická témata, např. podniková ekonomika a management, lidské zdroje a jiné |
adekvátně formulovat vhodné otázky k danému tématu z oblasti obchodní angličtiny; |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
|