|
Vyučující
|
-
Strážická Alena, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí se základní terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím přednášek zaměřených na teorii a praktických cvičení. Přednášky, semináře a písemná i ústní cvičení pomohou studentům s porozuměním a zapamatováním. Důraz se klade na zlepšení ústních a písemných komunikačních schopností každého studenta, aby byli dobře připraveni na své budoucí povolání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 24 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni |
| aplikovat základní pojmy obchodní angličtiny |
| demonstrovat znalosti anglického jazyka na B2 dle SERR |
| vyjadřovat se slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B2 dle SERR |
| rozlišovat mezi neformální a formální mluvenou a psanou angličtinou |
| Odborné dovednosti |
|---|
| kompetentně používat základní obchodní terminologii |
| na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text |
| adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
| na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko k dané problematice |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| je nutné být schopen používat jazyk ke komunikaci v sociálním prostředí. Kurz rozhodně není určen pro začátečníky |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozpoznat rysy obchodní angličtiny |
| aplikovat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa |
| spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci |
| prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů |
| popsat rysy obchodní angličtiny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou |
| formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny |
| vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat |
| v základních pojmech vysvětlit základní ekonomická témata, např. podniková ekonomika a management, lidské zdroje a jiné |
| adekvátně formulovat vhodné otázky k danému tématu z oblasti obchodní angličtiny; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Řešení problémů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
|