Předmět: Angličtina v komerční praxi 2

« Zpět
Název předmětu Angličtina v komerční praxi 2
Kód předmětu KFL/AKP2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
  • Frýbl Václav, BA
Obsah předmětu
Studenti se seznámí s rozvinutou terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím přednášek zaměřených na teorii a praktických cvičení. Přednášky, semináře a inovativní aktivity ve třídě pomohou studentům nové informace rychleji pochopit a lépe zapamatovat. Důraz se klade na zlepšení specifických dovedností potřebných v zaměstnání. Studenti jsou povzbuzováni, aby rozvíjeli a zdokonalovali své komunikační schopnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
rozpoznat rysy obchodní angličtiny
používat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů
demonstrovat znalost anglického jazyka na úrovni B2 dle SERR
Odborné dovednosti
komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat
adekvátně se zapojit do diskuse na dané téma
samostatně interpretovat informace z různých oblastí obchodní angličtiny
Obecné způsobilosti
studenti jsou schopni používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni. Kurz rozhodně není určen pro začátečníky. Pro vstup do kurzu stačí mít pouze základní znalosti obchodní terminologie získané absolvováním podmiňujícího předmětu KAJ/AKP1
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat trendy v obchodních statistických dokumentech
správně používat data ve firemních dokumentech v obchodní komunikaci
pojmenovat a vysvětlit trendy zaznamenané v obchodních dokumentech
demonstrovat porozumění obchodním datům ve firemních dokumentech
správně nakládat s obchodními daty v obchodní komunikaci
Odborné dovednosti
jasně vyjádřit argumenty pro lepší vyjednávací schopnosti
demonstrovat pokročilé komunikační dovednosti týkající se obchodní angličtiny
cíleně vybírat relevantní data bez zahlcení objemem informací
jasně argumentovat a demonstrovat lepší vyjednávací schopnosti v angličtině
vytvořit koherentní písemný text v angličtině na zadané téma z ekonomické oblasti a podložit jej adekvátními odbornými zdroji
Obecné způsobilosti
rozvíjet samostatně pracovní etiku; Zlepšit interpersonální dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Přednáška s diskusí,
Demonstrace dovedností,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Comfort, J., Revell, R., Stott, Ch. Business Reports in English. Cambridge: Cambridge Universtiy Press, 1984.
  • Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
  • Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
  • Mascull, B. Key Words in Business. Harper Collins Publishers.
  • Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr