Vyučující
|
-
Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
-
Frýbl Václav, BA
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s rozvinutou terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím přednášek zaměřených na teorii a praktických cvičení. Přednášky, semináře a inovativní aktivity ve třídě pomohou studentům nové informace rychleji pochopit a lépe zapamatovat. Důraz se klade na zlepšení specifických dovedností potřebných v zaměstnání. Studenti jsou povzbuzováni, aby rozvíjeli a zdokonalovali své komunikační schopnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat rysy obchodní angličtiny |
používat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa |
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci |
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů |
demonstrovat znalost anglického jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou |
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny |
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat |
adekvátně se zapojit do diskuse na dané téma |
samostatně interpretovat informace z různých oblastí obchodní angličtiny |
Obecné způsobilosti |
---|
studenti jsou schopni používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni. Kurz rozhodně není určen pro začátečníky. Pro vstup do kurzu stačí mít pouze základní znalosti obchodní terminologie získané absolvováním podmiňujícího předmětu KAJ/AKP1 |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat trendy v obchodních statistických dokumentech |
správně používat data ve firemních dokumentech v obchodní komunikaci |
pojmenovat a vysvětlit trendy zaznamenané v obchodních dokumentech |
demonstrovat porozumění obchodním datům ve firemních dokumentech |
správně nakládat s obchodními daty v obchodní komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
jasně vyjádřit argumenty pro lepší vyjednávací schopnosti |
demonstrovat pokročilé komunikační dovednosti týkající se obchodní angličtiny |
cíleně vybírat relevantní data bez zahlcení objemem informací |
jasně argumentovat a demonstrovat lepší vyjednávací schopnosti v angličtině |
vytvořit koherentní písemný text v angličtině na zadané téma z ekonomické oblasti a podložit jej adekvátními odbornými zdroji |
Obecné způsobilosti |
---|
rozvíjet samostatně pracovní etiku; Zlepšit interpersonální dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Comfort, J., Revell, R., Stott, Ch. Business Reports in English. Cambridge: Cambridge Universtiy Press, 1984.
-
Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
-
Mascull, B. Key Words in Business. Harper Collins Publishers.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
|