Předmět: Akademické psaní v angličtině

« Zpět
Název předmětu Akademické psaní v angličtině
Kód předmětu KFL/APAX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. týden: Úvod 2. týden: Charakteristiky akademického stylu 3. týden: Členění textu; odstavec a jeho vnitřní struktura 4. týden: Koheze a koherence; spojovací výrazy 5. týden: Vyjadřování příčiny a následku; srovnávání 6. týden: Parafrázování a plagiátorství 7. týden: Poznámkový aparát 8. týden: Bakalářská práce a její náležitosti 9. týden: Praktická cvičení 10. týden: Praktická cvičení 11. týden: Rekapitulace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 15 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 22 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat anglický jazyk na stupni B2 podle SERR
prokázat porozumění základním morfologickým a syntaktickým kategoriím angličtiny
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách
identifikovat rozdíly mezi formální a neformální angličtinou
orientovat se v základní anglické jazykovědné literatuře
Odborné dovednosti
demonstrovat odborné dovednosti na stupni B2 podle SERR
sumarizovat obsah anglického populárně naučného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu
překládat vybrané pasáže anglických textů do českého jazyka
vytvářet koherentní písemné texty v obecném jazyce
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat anglický jazyk na úrovni B2+ podle SERR
identifikovat morfosyntaktickou strukturu akademického textu
chápat fenomény koherence a koheze v aplikaci na akademické texty
charakterizovat slovní zásobu a obraty typické pro akademický text
identifikovat hlavní charakteristiky poznámkového a citačního aparátu
Odborné dovednosti
demonstrovat odborné dovednosti na stupni B2+ podle SERR
porozumět náročnějším anglickým akademickým textům z oblasti humanitních věd
sumarizovat obsah anglického akademického textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky
efektivně do češtiny překládat slovní obraty charakteristické pro akademický styl
vytvářet kohezní a koherentní akademické texty
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Kooperativní výuka,
Demonstrace dovedností,
E-learning,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Bailey, Stephen. Academic writing : a handbook for international students. 3rd ed. London : Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-59581-0.
  • Birkenstein, C., Graff G. They Say / I Say: The Moves That Matter in Academic Writing.. New York, 2014.
  • Haines, Simon; Nettle, Mark,; Hewings, Martin. Advanced grammar in use : supplementary exercises : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-521-78807-6.
  • Legg, Miranda. Academic English. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2014.
  • Savage, Alice. Effective Academic Writing 3 The Essay. Oxford University Press, 2007. ISBN 9780194309240.
  • Simpson, Paul. Stylistics : a resource book for students. 1st ed. London ; Routledge, 2004. ISBN 0-415-28105-9.
  • Swales J. M. & C. B. Feak. Academic Writing for Graduate Students.. Ann Arbor, University of Michigan Press, 2004.
  • Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr