Vyučující
|
-
Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. týden: Úvod 2. týden: Charakteristiky akademického stylu 3. týden: Členění textu; odstavec a jeho vnitřní struktura 4. týden: Koheze a koherence; spojovací výrazy 5. týden: Vyjadřování příčiny a následku; srovnávání 6. týden: Parafrázování a plagiátorství 7. týden: Poznámkový aparát 8. týden: Bakalářská práce a její náležitosti 9. týden: Praktická cvičení 10. týden: Praktická cvičení 11. týden: Rekapitulace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 22 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na stupni B2 podle SERR |
prokázat porozumění základním morfologickým a syntaktickým kategoriím angličtiny |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
identifikovat rozdíly mezi formální a neformální angličtinou |
orientovat se v základní anglické jazykovědné literatuře |
Odborné dovednosti |
---|
demonstrovat odborné dovednosti na stupni B2 podle SERR |
sumarizovat obsah anglického populárně naučného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu |
překládat vybrané pasáže anglických textů do českého jazyka |
vytvářet koherentní písemné texty v obecném jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B2+ podle SERR |
identifikovat morfosyntaktickou strukturu akademického textu |
chápat fenomény koherence a koheze v aplikaci na akademické texty |
charakterizovat slovní zásobu a obraty typické pro akademický text |
identifikovat hlavní charakteristiky poznámkového a citačního aparátu |
Odborné dovednosti |
---|
demonstrovat odborné dovednosti na stupni B2+ podle SERR |
porozumět náročnějším anglickým akademickým textům z oblasti humanitních věd |
sumarizovat obsah anglického akademického textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
efektivně do češtiny překládat slovní obraty charakteristické pro akademický styl |
vytvářet kohezní a koherentní akademické texty |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Kooperativní výuka, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic writing : a handbook for international students. 3rd ed. London : Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-59581-0.
-
Birkenstein, C., Graff G. They Say / I Say: The Moves That Matter in Academic Writing.. New York, 2014.
-
Haines, Simon; Nettle, Mark,; Hewings, Martin. Advanced grammar in use : supplementary exercises : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-521-78807-6.
-
Legg, Miranda. Academic English. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2014.
-
Savage, Alice. Effective Academic Writing 3 The Essay. Oxford University Press, 2007. ISBN 9780194309240.
-
Simpson, Paul. Stylistics : a resource book for students. 1st ed. London ; Routledge, 2004. ISBN 0-415-28105-9.
-
Swales J. M. & C. B. Feak. Academic Writing for Graduate Students.. Ann Arbor, University of Michigan Press, 2004.
-
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
|