Předmět: Akademické psaní ve francouzštině

« Zpět
Název předmětu Akademické psaní ve francouzštině
Kód předmětu KFL/APFX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Babková Sylva, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- monografie, sborník - článek v odborném časopise, elektronické časopisy, elektronické zdroje - esej - recenze - oponentský posudek - forma bibliografických citací, odkazů a poznámek - seminární práce, bakalářská práce

Studijní aktivity a metody výuky
  • Projekt individuální [40] - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 26 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka
Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby
Odborné dovednosti
Porozumět obsahu písemných dokumentů
Sumarizovat obsah textu
Vyjádřit se písemně na dané téma
Identifikovat základní morfosyntaktické jevy v textu
Používat účinně slovník
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
používá s porozuměním odborný jazyk
Výsledky učení
Odborné znalosti
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Disponovat znalostí základních typů písemných projevů
Disponovat znalostí základních typografických pravidel
Odborné dovednosti
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
Aplikovat účinně jazykové dovednosti při četbě písemného projevu
Porozumět odbornému projevu ve francouzštině
Interpretovat hlavní myšlenky písemného projevu
Rozeznat typ písemného projevu
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
používá s porozuměním odborný jazyk
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Seminární výuka (diskusní metody),
Skupinová výuka,
používá s porozuměním odborný jazyk
Odborné dovednosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Prezentace práce studentů,
Demonstrace dovedností,
používá s porozuměním odborný jazyk
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
používá s porozuměním odborný jazyk
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Vzájemné hodnocení studentů,
používá s porozuměním odborný jazyk
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Seminární práce,
používá s porozuměním odborný jazyk
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
používá s porozuměním odborný jazyk
Doporučená literatura
  • Collectif, Le DALF - 100% réussite - C1 - C2 - Livre + CD, Didier,. ISBN 5978-227808794.
  • Beaud, M. ?L?art de la th?se, comment préparer et rédiger une th?se de doctorat, un mémoire de DEA ou de maîtrise ou tout autre travail universitaire?. La Découverte, 1985..
  • Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999.
  • Ir?ne Dubois, Michel Saintes. DALF C1 Tests complets corrigés: Compréhension orale, compréhension écrite, production écrite, production orale,. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016.
  • Mace, G. Guide d'élaboration d'un projet de recherche, Québec, Presses de l'Université Laval..
  • Mariella Causa. Production écrite FLE, niveaux C1 / C2. Didier, 2009.
  • Plot, B. Ecrire une th?se ou un mémoire en sciences humaines?. Champion, 1986..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr