Lecturer(s)
|
-
Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Week 1: Introduction Week 2: J.D.Salinger - life,work,themes and influence Week 3: Norman Mailer life,work,themes and influence Week 4: John Irving life,work,themes and influence Week 5: John Cheever life,work,themes and influence Week 6: John Updike life,work,themes and influence Week 7: Joyce Carol Oates life,work,themes and influence Week 8: William Styron life, work, themes and influence Week 9: Kurt Vonnegut life, work, themes and influence Week 10: E.L. Doctorow life ,work, themes and influence Week 11: T.R. Pynchon life, work, themes and influence Week 12: Final test Week 13: Credits
|
Learning activities and teaching methods
|
Seminar
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 15 hours per semester
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
No prerequisite courses. |
- disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR; |
- definovat základní literární pojmy; |
- orientovat se v klíčových dílech americké literatury; |
- orientovat se v základních historických souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia; |
- orientovat se v základních kulturních souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia. |
Skills |
---|
- porozumět literárním dílům; |
- porozumět hlavním myšlenkám daných literárních děl; |
- adekvátně sumarizovat literární díla; |
- aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma; |
- na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného literárního díla. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Students will be able to: - describe the most significant characteristics of the literary, cultural, and social development of the USA during the 19th and 20th centuries in regards to its genre, cultural, and ethnical diversity, - identify the developmental periods and concepts of modern American fiction and poetry, - explain multiplicity of opinions on both society and individual in American fiction as well drama. |
- uvést do souvislosti klíčová díla současné americké literatury s významnými kulturněhistorickými událostmi; |
- popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA na konci 20. století a na počátku 21. století z hlediska žánrové, kulturní a etnické různorodosti; |
- identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy, poezie a dramatu; |
- charakterizovat významná díla moderní americké literatury; |
- orientovat se v žánrech současné americké literatury. |
Skills |
---|
- porozumět danému dílu americké provenience; |
- adekvátně interpretovat dané literární dílo; |
- identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy a poezie; |
- vysvětlit multiplicitu názorů a představ o společnosti a jednotlivci v prozaické a dramatické tvorbě 20. století; |
- analyzovat klíčová díla tzv. střední generace moderní americké literatury, generace X a tzv. mladé generace; |
- analyzovat daná díla ženské literatury a gay a lesbické literatury. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
assessment methods |
---|
Test |
Recommended literature
|
-
J.D.Salinger, Norman Mailer, John Irving, John Cheever, John Updike, Joyce Carol Oates, William Styron, Kurt Vonnegut, E.L. Doctorow, T.R.Pynchon.
-
BAYM, N. The Norton Anthology of American Literature (Vol. 2). New York, 2000.
-
Procházka, Martin. Lectures on American literature. Prague : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0358-6.
-
RULAND, R. - BRADBURY, M. Od puritanismu k postmodernismu. Praha, 1997.
|