Předmět: Obchodní angličtina

« Zpět
Název předmětu Obchodní angličtina
Kód předmětu KFL/CE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
1. týden Úvod 2. týden Lekce 1: Economics - a science , Origins of economics, Economy, Sectors and industries 3. týden Lekce 2: Market - What is a market?, Market functions, Market areas, 4. týden Unit 2: Market - Market agents, Market elements, A Market Story 5. týden Lekce 3: Competition- What is a competition?, Types of competition, Impact of competition, 6. týden Lekce 3 : Competition - Tenders, Trusts and cartels 7. týden Lekce 4: Money - What is money?, Functions of money 8. týden Lekce 4: Money - Exchange rate, Monetary policy G: Participles 9. týden Unit 5: Banks - What are banks?, Banking system G: Prepositions 10. týden Lekce 6: Inflation and Unemployment 11. týden Lekce 7: Product 12. týden Lekce 8: Fiscal policy 13. týden Lekce 9: international Trade

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 16 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR
identifikovat základní morfologické a syntaktické kategorie anglického jazyka
pojmenovat základní charakteristiky české ekonomiky
používat základní obchodní pojmy v angličtině
interpretovat středně obtížné obchodní texty
Odborné dovednosti
sumarizovat obsah anglicky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky
charakterizovat hlavní rysy anglických písemností z oblasti obchodní korespondence
plynule prezentovat vybrané téma z komerční sféry
identifikovat nejdůležitější informace z mluveného textu nebo videomateriálu na obchodní téma
účastnit se párové nebo skupinové diskuse na obchodní téma
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat anglický jazyk na úrovni B2+ podle SERR
používat ve slovní zásobu a frazeologii komerční praxe
analyzovat odborné texty z oblasti komerční praxe
prokázat znalosti gramatiky typické pro obchodní komunikaci v angličtině
identifikovat základní situace obchodního styku a českým výrazům umět přiřadit anglické ekvivalent
Odborné dovednosti
používat dovednosti anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR
efektivně se účastnit situací typických pro komerční praxi a nalézat v nich vhodné jazykové prostředky
vytvářet základní typy dokumentů komerční korespondence
analyzovat tematický poslechový materiál a adekvátně na něj reagovat
detailně reprodukovat obsah textů s obchodní tématikou
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Test,
Doporučená literatura
  • Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
  • Guffey, Mary Ellen, Loewy, Dana. . Essentials of Business Communication.. Mason: South-Western College Pub,, 2012.
  • Hughes, John, Naunton, Jon. Business Result Intermediate.. Oxford: Oxford University Press, 2017.
  • Chapman, Rebecca. English for Emails.. Oxford: Oxford University Press,, 2008.
  • Lougheed, Lin. Business Correspondence. A Guide to Everyday Writing.. New York: Pearson Education ESL,, 2002.
  • Vince, Michael. .  Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key.. 2009. ISBN 978-0-2307-2073-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr