Vyučující
|
-
Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvod 2. týden Lekce 1: Economics - a science , Origins of economics, Economy, Sectors and industries 3. týden Lekce 2: Market - What is a market?, Market functions, Market areas, 4. týden Unit 2: Market - Market agents, Market elements, A Market Story 5. týden Lekce 3: Competition- What is a competition?, Types of competition, Impact of competition, 6. týden Lekce 3 : Competition - Tenders, Trusts and cartels 7. týden Lekce 4: Money - What is money?, Functions of money 8. týden Lekce 4: Money - Exchange rate, Monetary policy G: Participles 9. týden Unit 5: Banks - What are banks?, Banking system G: Prepositions 10. týden Lekce 6: Inflation and Unemployment 11. týden Lekce 7: Product 12. týden Lekce 8: Fiscal policy 13. týden Lekce 9: international Trade
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B2 podle SERR |
identifikovat základní morfologické a syntaktické kategorie anglického jazyka |
pojmenovat základní charakteristiky české ekonomiky |
používat základní obchodní pojmy v angličtině |
interpretovat středně obtížné obchodní texty |
Odborné dovednosti |
---|
sumarizovat obsah anglicky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
charakterizovat hlavní rysy anglických písemností z oblasti obchodní korespondence |
plynule prezentovat vybrané téma z komerční sféry |
identifikovat nejdůležitější informace z mluveného textu nebo videomateriálu na obchodní téma |
účastnit se párové nebo skupinové diskuse na obchodní téma |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B2+ podle SERR |
používat ve slovní zásobu a frazeologii komerční praxe |
analyzovat odborné texty z oblasti komerční praxe |
prokázat znalosti gramatiky typické pro obchodní komunikaci v angličtině |
identifikovat základní situace obchodního styku a českým výrazům umět přiřadit anglické ekvivalent |
Odborné dovednosti |
---|
používat dovednosti anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR |
efektivně se účastnit situací typických pro komerční praxi a nalézat v nich vhodné jazykové prostředky |
vytvářet základní typy dokumentů komerční korespondence |
analyzovat tematický poslechový materiál a adekvátně na něj reagovat |
detailně reprodukovat obsah textů s obchodní tématikou |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
Guffey, Mary Ellen, Loewy, Dana. . Essentials of Business Communication.. Mason: South-Western College Pub,, 2012.
-
Hughes, John, Naunton, Jon. Business Result Intermediate.. Oxford: Oxford University Press, 2017.
-
Chapman, Rebecca. English for Emails.. Oxford: Oxford University Press,, 2008.
-
Lougheed, Lin. Business Correspondence. A Guide to Everyday Writing.. New York: Pearson Education ESL,, 2002.
-
Vince, Michael. . Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key.. 2009. ISBN 978-0-2307-2073-8.
|