Vyučující
|
-
Čada Michal, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do teorie komunikace. 2. Úvod do interkulturní komunikace. 3. Oblasti využití interkulturní komunikace . 4. Kulturní rozdíly mezi Čechy a Němci. 5. Modely k získání interkulturní komunikace. 6. Simulace interkulturních situací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni - analyzovat konkrétní pracovní situace s ohledem na různé kulturní zvyklosti - rozpoznat kulturní rozdíly v pracovní komunikaci - nacházet cesty k úspěšné spolupráci - osvojit si komunikační kompetence pro společné česko-německé/německo-české pracovní jednání - sami vytvářet simulovaná pracovní jednání |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
HERINGER, H. J.:. Interkulturelle Kommunikation. UTB, 2004. ISBN 3-8252-2550-X.
-
Nový, Ivan; Schroll-Machl, Sylvia. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Vyd 2. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-042-2.
-
Roth, Klaus. Mit der Differenz leben : europaische Ethnologie und Interkulturelle Kommunikation. cop. 1996. München : Waxmann, 1996. ISBN 3-89325-425-0.
|