Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.týden Seznámení s plánem výuky. Informace o povinné literatuře a požadavcích k zápočtu. 9. lekce, str. 203-217 Jak požádat o dovolení. Vyjádření žádosti, souhlasu, odmítnutí. Jak si domluvit schůzku. Formulace přání, návrhu. Jak vyjádřit podnět k činnosti jiného člověka. Vyjádření nutnosti. 2. týden 9. lekce,str. 218-234 Žádost o radu, o pomoc. Jednání představitelů firem. Kancelář, vybavení kanceláře. Jak vyjádřit účel. Pronájem bytu. Telefonát do realitní agentury. Jak zaregistrovat firmu, pronajmout si kancelář. 3. týden 10.lekce, str. 235-249 Jak vyjádřit, co se stane v budoucnosti. Datum uskutečnění děje, události. Pozvání, odpověď na pozvání. Označení adresáta. Kde se kdo/co nachází. Jak vyjádřit jednorázový jednosměrný pohyb. Slovesa "jít", "jet". 4. týden 10.-11. lekce, str. 250-265 Na návštěvě. Jak přijímají hosty v Rusku. Rozhovor u stolu. Co je/není vhodné. Jaký přinést dárek. Pohoštění. Jak vyjádřit finanční ukazatele činnosti firmy, banky, společnosti, agentury. Vazby s číslovkami. Činnost finančních institucí. Výsledky práce firmy, plány činnosti. 5. týden 11.-12. lekce, str. 266-281 Informace o dynamice rozvoje firmy. Výdaje, zisky. Číslovky, desetinná čísla. Světové ekonomické procesy, mezinárodní spolupráce. Plány práce firmy. Slovesa "dát", "dávat". Aktivní a pasivní konstrukce. 6. týden 12. lekce, str.282-297 Obchodní dopisy. Sdělení, žádost, reklamace. Standardní fráze. Vyjádření nutnosti. 7. týden 12. lekce, str.298-313 Jak vyjádřit směr pohybu, způsob dopravy. Začátek a konec pohybu. Orientace ve městě. Jak si domluvit schůzku. Co zajímá klienty. Vyjádření souhlasu/nesouhlasu. Průběžný test. 8. týden 12.-13. lekce, str.314-330 Jak vyjádřit přesné datum, dobu, místo určení, přesný čas. Časový úsek. Vyjádření stupně kvality. 9. týden 13. lekce, str.331-346 Roční období, měsíce. Označení délky času. Dialog v letadle. Označení omezeného časového úseku. Provozní doba institucí, úřadů apod. Rozhovor s recepčním v hotelu. Vyplnění dotazníku, registračního listu. Reklama. 10. týden 14. lekce, str.347-362 Začátek, pokračování a ukončení děje. Vyjádření stavu. Záliby. Vyjádření přípustky. Jak předat známou informaci. Jak poblahopřát k svátku. Jak vyjádřit příčinu a důsledek. 11.týden 14. lekce, str.363-372 Jak vyjádřit reálnou podmínku. Jak vyjádřit děje, které probíhají současně/postupně. Jak něco podrobně určit. 12. týden 14. lekce, str.373-380 Exkurze. Telefonát do cestovní kanceláře. Rezervace zájezdu. 13. týden 14. lekce, str.381-390 Návštěva restaurace. Jídla ruské národní kuchyně. Jak si objednat jídlo, pití. Moskevské restaurace. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 3 hodiny za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládat jevy ruského jazykového systému na úrovni B1 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti ruského jazykového systému při rozšiřování slovní zásoby |
uvědoměle dbát při mluvených projevech na zvládnutí zvukové stránky ruštiny |
navázat a vést rozhovor v ruském jazyce |
zapojit se do diskuse v ruském jazyce téma ze studovaného oboru |
samostatně sestavit mluvený i psaný text na dané téma |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládat jevy jazykového systému ruského jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
porotzumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v ruském jazyce |
vést diskusi v ruštině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií rusky mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v ruském jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v ruském jazyce |
vysvětlit v ruštině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 4: pracovní sešit .Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-948-3.
-
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 4: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-947-6.
-
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 5: pracovní sešit .Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-954-.
-
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 5: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-953-7.
-
KOZLOVA, Tatiana et al. Dogovorilis! Obchodujeme, podnikáme a komunikujeme v ruštině. Vyd.2.. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-787-8.
|