Předmět: Jazyková cvičení v angličtině 1

« Zpět
Název předmětu Jazyková cvičení v angličtině 1
Kód předmětu KFL/JCA1X
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Frýbl Václav, BA
  • Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
1. týden Představení kurzu. Požadavky a cíle kurzu. Představení řeči a vystoupení na veřejnosti. 2. týden Jak zvládat trému před vystoupením. Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 3. týden Struktura prezentace Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 4. týden Funkce spojek v referátu Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 5. týden Praktické faktory prezentací, co máme vzít v úvahu Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 6. týden Tvorba konceptu referátu Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 7. týden Potvrzení časového harmonogramu a témat studentských prezentací Cvičení na zdokonalení gramatiky, plynulého vyjadřování, slovní zásoby 8. týden Prezentace 9. týden Prezentace 10. týden Prezentace 11. týden Prezentace 12. týden Prezentace 13. týden Hodnocení kurzu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 22 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
ovládat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERR
disponovat dostatečně širokou a pestrou slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B1 dle SERR
adekvátně používat základní slovesné časy v angličtině (přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný)
na základní úrovni se orientovat v užití formálních a neformálních výrazů v angličtině
používat běžnou anglickou frazeologii
Odborné dovednosti
správně interpretovat nejdůležitější body aktuálních a známých témat v novinových článcích
diskutovat o pocitech, zkušenostech a reakcích
demonstrovat porozumění běžnému rozhovoru a zapojit se do rozhovoru
zdůvodnit a obhájit své názory a plány
napsat souvislý text na běžné téma
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
porozumět a hovořit o tématech zaměřených zejména na komerční praxi
shrnout obsah tematických videí
porozumět textům, které obsahují slovní zásobu odpovídající úrovni B2 podle SERR
plynule komunikovat
adekvátně používat diskursní markery s cílem udržet kontakt mezi účastníky komunikace
Odborné dovednosti
komunikovat plynule a srozumitelně
aktivně se zapojit do diskuse o tématech zaměřených na komerční praxi
demonstrovat porozumění rozhlasovým a televizním programům, které se vztahují k aktuálním událostem
správně interpretovat autentické texty se společensko-ekonomickou tématikou obsahujících slovní zásobu na úrovni B1-B2 dle SERR
formulovat otázky a argumenty pro následnou diskusi
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Diskuse,
Řešení problémů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Cvičení (praktické činnosti),
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Test,
Doporučená literatura
  • Barett, Grant. Perfect English Grammar: The Indispensable Guide to Excellent Writing and Speaking. Berkeley: Zephyros Press, 2016.
  • Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. 2015.
  • McCarthy, Michael, O´Dell, Felicity. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2017.
  • Powell, Mark. Presenting in English. How to Give Successful Presentations. Andover: Cengage ELT, 2017.
  • Roth, Eric H. Compelling Conversations : Questions and Quotations on Timeless Topics- An Engaging ESL Textbook for Advanced Students. Los Angeles: Chimayo Press, 2008.
  • Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr