Vyučující
|
-
Saudková Zdena, PhDr. Ph.D.
-
Libertin Jan, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden Décrire une personne et parler de son caractere. Opakování tvarů činného a trpného rodu sloves 2. týden Parler de son passé et de ses projets. Opakování minulých časů a budoucího času, tvary modálních sloves 3. týden L'art classique et l'art moderne. Décrire une ouvre d'art et exprimer son point de vue, apprécier, travail avec des reproductions d'oeuvres. Nepravidelná slovesa. 4. týden L´appartement, la maison, la ville. Opakování členu určitého a neurčitého 5. týden La vie a la campagne/ la vie dans une ville. La discussion, la rédaction d´un texte. Procvičování užití dělivého členu. 6. týden Visite de l'Alliance française de Plzen et de la Bibliotheque romane de Plzeň 7. týden Test de mi-semestre : évaluation des acquis de 6 premieres semaines. Présentations orales (sujets aux choix libres des étudiants) 8. týden Débat de classe sur l'actualité. Exprimer le mécontentement. Opakování užití tázacích zájmen. 9. Pays, nationalités, langues, géographie de la Francophone. Exercices lexicaux Poser des questions, interroger. Opakování vztažných zájmen. 10.týden Le sport. Le mouvement olympique. Etudes de coupures de presse. Pohybová slovesa, složené časy slovesné. 11. týden La politique, les médias. Discussion sur un theme actuel. Activité sur la publicité (travail avec des documents authentiques). 12. týden Révision générale. Présentations orales (sujets aux choix libres des étudiants) 13. týden Test final
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 11 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B1 podle SERR. |
Odborné dovednosti |
---|
Komunikovat na stupni B1 podle SERR. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
využívá dostupné prostředky komunikace |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B1+ podle SERR |
Orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
Poznat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast komerční sféry |
Odborné dovednosti |
---|
Disponovat dovednostmi francouzského jazyka na stupni B1+ podle SERR |
Rozvíjet autonomně své řečové dovednosti |
Reprodukovat text a sumarizovat jeho obsah |
Zúčastnit se diskuse na dané téma |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti ve dvou cizích jazycích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Doporučená literatura
|
-
Le nouvel entraînez-vous! DELF 450 activités. Paris, Clé international, 2001.
-
Quotidiens et hebdomadaires français d´informations.
-
Réussir le DELF A2. Paris, Didier, 2005.
-
Debeuckelaere, Anne. Préparer le DALF C1 et C2 : méthodologie de l?épreuve de production écrite, entraînements, corrigés. Presses universitaires de Grenoble. 2018.
-
Miquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : avec 250 exercices : [niveau avancé]. Paris : CLE International, 1999. ISBN 209-033876-8.
-
PACTHOD A. et ROUX P-Y. 80 fiches pour la production orale en classe de FLE. Paris, Didier, 1999.
|