Vyučující
|
-
Libertin Jan, Mgr.
-
Saudková Zdena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.týden L´identité, les origines, les itinéraires de vie. Ecrire une lettre de motivation. L'accord des participes passés. 2.týden La langue des jeunes, l'immigration. Rédiger sa biographie. La concordance des temps. 3. týden L´amour, le couple, l'évolution des relations familiales. L'expression des sentiments. Le subjonctif et l'infinitif présent et passé. 4. týden Le corps et la santé. Le lexique de la douleur, du soulagement. L'expression de la certitude et du doute. L'utilisation de l'indicatif ou du subjonctif. 5. týden La ville, les transformations urbaines. L'expression de la cause et de la conséquence. La concession et l'opposition. 6. týden L'architecture et le patrimoine. Les préfixes et suffixes de la transformation, les noms composés. 7. týden Test de mi-semestre : évaluation des acquis de 6 premieres semaines. Exposés orales. 8. týden La formation scolaire et universitaire, les études a l'étranger. Exprimer des souhaits, des buts et des intentions. Apprendre a exposer et développer son point de vue par écrit. 9. týden Le travail dans la vie, les relations dans l'entreprise, conditions d'embauche et le contrat de travail. Le conditionnel présent et passé. Les construction adjectivales. 10.týden Les concrats, les lois sur les travailleurs magrants. Débattre sur les conditions de travail et la mobilité professionnelle. Synonymie et précision. 11. týden Les gouts et les saveurs, le restaurant. Exprimer des hypotheses. Synthese sur les articles - définis, indéfinis, partitifs. 12. týden Révision générale. Exposés orales. 13. týden Test final
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 37 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na úrovni B1+ podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR |
realizovat ústní i písemný projev |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
poznat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast komerční sféry |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat dovednostmi francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
rozvíjet autonomně své řečové dovednosti |
reprodukovat text a sumarizovat jeho obsah |
zúčastnit se diskuse na dané téma |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Ústní zkouška, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Ústní zkouška, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Doporučená literatura
|
-
Le nouvel entraînez-vous! DELF 450 activités..
-
Quotidiens et hebdomadaires français d´informations.
-
Boulares, Mich?le; Grand-Clément Mikles, Odile. Conjugaison progressive du français : niveau intermédiaire : avec 450 exercices. 2e édition. 2017. ISBN 978-209-038215-0.
-
Girardet J., Gibbe C. Echo B2 Méthode de français. CLE International, Paris, 2014. ISBN 978-2-09-038495-6.
-
Chapiro, Lucile; Dupleix, Dorothée; Frappe, Nicolas; Jung, Marina; Rambert, Jérôme; Salin, Marie. Le DALF C1/C2 : 100 % réussite. 2017. ISBN 978-2-278-08794-5.
-
Miquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : avec 250 exercices : [niveau avancé]. Paris : CLE International, 1999. ISBN 209-033876-8.
-
PACTHOD A. et ROUX P-Y. 80 fiches pour la production orale en classe de FLE. Paris, Didier, 1999.
|