Vyučující
|
-
Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
|
Obsah předmětu
|
Zvolené autentické texty a probíraná témata se týkají následujících oblastí současného společenského života v německy mluvících zemích: - angažované německé osobnosti - veřejně prospěšné práce a instituce - charakteristiky interkulturních česko-německých rozdílů - domov, Evropa, svět - lidská společnost a její současné problémy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 37 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v jazykovém systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
porozumět německy psanému textu na běžná témata, shrnout jej a vyjádřit jeho hlavní myšlenky vlastními slovy v německém jazyce |
vypracovat glosář s klíčovými slovy k německy psanému i mluvenému projevu |
připravit si strukturu vlastního projevu v německém jazyce |
formulovat otázky k psaným i mluveným projevům v německém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládat jevy jazykového systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v německém jazyce |
vést diskusi v němčině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií německy mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v německém jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v německém jazyce |
vysvětlit v němčině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hering, A.; Matussek, M.; Perlmann-Balme, M. Übungsgrammatik für die Mittelstufe DaF (Deutsch als Fremdsprache). München, 2015. ISBN 3190116571.
-
Jin, F.; Voss, U. Grammatik aktiv B2-C1 Üben, Hören, Sprechen: Übungsgrammatik mit Audio-Download (8. Auflage). Berlin, 2021. ISBN 978-3-06-021482-2.
-
Koithan, Ute. Aspekte : Mittelstufe Deutsch : Lehrbuch3 : [Niveau C1]. Berlin : Langenscheidt, 2010. ISBN 978-3-468-47491-0.
-
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Em neu Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2005. ISBN 3-19-001695-X.
|