Předmět: Jazyková cvičení v němčině 2

« Zpět
Název předmětu Jazyková cvičení v němčině 2
Kód předmětu KFL/JCN2X
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
Obsah předmětu
Zvolené autentické texty a probíraná témata se týkají následujících oblastí současného společenského života v německy mluvících zemích: - charakteristiky interkulturních česko-německých rozdílů - domov, Evropa, svět - lidská společnost a její současné problémy - globalizovaný svět a jeho problémy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 39 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
zvládat jevy jazykového systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR
Odborné dovednosti
porotzumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v německém jazyce
vést diskusi v němčině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií německy mluvících zemí
vést plynule a aktivně rozhovor v německém jazyce s rodilým mluvčím
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v německém jazyce
vysvětlit v němčině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
bezpečně ovládat jazykový systém němčiny na úrovni B2 dle SERR
identifikovat nedostatky vlastních projevů v němčině a za využití získaných znalostí je korigovat
Odborné dovednosti
porozumět hlavním myšlenám složitých textů v němčině - zejm. na abstraktní témata
porozumět odborně vedeným diskusím v němčině na témata ze studovaného oboru a zapojit se do nich
vytvářet mluvené i psané srozumitelné a podrobné projevy v němčině na širokou škálu témat
vyjádřit své stanovisko v němčině na aktuální, odborný problém s uvedením výhod a nevýhod různých navrhovaných možností
v diskusi srozumitelně a jasně v německém jazyce argumentovat, dokládat svůj názor a přesvědčovat o něm
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Diskuse,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Test,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Test,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Höppnerová, Věra. Deutsch im Tourismus = Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Druhé, aktualizované vydání. 2014. ISBN 978-80-87865-08-8.
  • Jin, F.; Voss, U. Grammatik aktiv B2-C1 Üben, Hören, Sprechen: Übungsgrammatik mit Audio-Download (8. Auflage). Berlin, 2021. ISBN 978-3-06-021482-2.
  • Orth-Chambah, Jutta; Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. Max Hueber Verlag, Ismaning, 2000.
  • Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Em neu Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2005. ISBN 3-19-001695-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr