Vyučující
|
-
Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
|
Obsah předmětu
|
Zvolené autentické texty a probíraná témata se týkají následujících oblastí současného společenského života v německy mluvících zemích: - charakteristiky interkulturních česko-německých rozdílů - domov, Evropa, svět - lidská společnost a její současné problémy - globalizovaný svět a jeho problémy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládat jevy jazykového systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
porotzumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v německém jazyce |
vést diskusi v němčině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií německy mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v německém jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v německém jazyce |
vysvětlit v němčině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
bezpečně ovládat jazykový systém němčiny na úrovni B2 dle SERR |
identifikovat nedostatky vlastních projevů v němčině a za využití získaných znalostí je korigovat |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět hlavním myšlenám složitých textů v němčině - zejm. na abstraktní témata |
porozumět odborně vedeným diskusím v němčině na témata ze studovaného oboru a zapojit se do nich |
vytvářet mluvené i psané srozumitelné a podrobné projevy v němčině na širokou škálu témat |
vyjádřit své stanovisko v němčině na aktuální, odborný problém s uvedením výhod a nevýhod různých navrhovaných možností |
v diskusi srozumitelně a jasně v německém jazyce argumentovat, dokládat svůj názor a přesvědčovat o něm |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Deutsch im Tourismus = Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Druhé, aktualizované vydání. 2014. ISBN 978-80-87865-08-8.
-
Jin, F.; Voss, U. Grammatik aktiv B2-C1 Üben, Hören, Sprechen: Übungsgrammatik mit Audio-Download (8. Auflage). Berlin, 2021. ISBN 978-3-06-021482-2.
-
Orth-Chambah, Jutta; Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. Max Hueber Verlag, Ismaning, 2000.
-
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Em neu Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2005. ISBN 3-19-001695-X.
|