Předmět: Jazyk reklamy pro bavorská studia

« Zpět
Název předmětu Jazyk reklamy pro bavorská studia
Kód předmětu KFL/JRBA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vevera Petr, Prof.
Obsah předmětu
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací. Ve všech rovinách budou v centru zájmu regionální specifika modifikace jazyka reklamy v reakci na ně. Zdrojem analýzy budou zejména reklamní texty, spoty, materiály prezentující aktivity, lokality, služby v česko-bavorském pohraničí.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 37 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost německého jazyka na úrovni C1 dle SERR
Výsledky učení
studenti jsou schopni - popsat různé typy reklam a identifikovat regionální specifika v jazyce reklamy - rozpoznat specifické strategie a reklamní texty a identifikovat regionální specifika při jejich využití - vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba - vytvořit vlastní návrhy na reklamu s ohledem na specifika vybrané oblasti a cílových skupin
Vyučovací metody
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Hodnotící metody
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
  • Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
  • Janich, Nina. Werbesprache : ein Arbeitsbuch. 4. Aufl. Tübingen : Gunter Narr Verlag, 2005. ISBN 3-8233-4974-0.
  • JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr