Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací. Ve všech rovinách budou v centru zájmu regionální specifika modifikace jazyka reklamy v reakci na ně. Zdrojem analýzy budou zejména reklamní texty, spoty, materiály prezentující aktivity, lokality, služby v česko-bavorském pohraničí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 37 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost německého jazyka na úrovni C1 dle SERR |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni - popsat různé typy reklam a identifikovat regionální specifika v jazyce reklamy - rozpoznat specifické strategie a reklamní texty a identifikovat regionální specifika při jejich využití - vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba - vytvořit vlastní návrhy na reklamu s ohledem na specifika vybrané oblasti a cílových skupin |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
-
Janich, Nina. Werbesprache : ein Arbeitsbuch. 4. Aufl. Tübingen : Gunter Narr Verlag, 2005. ISBN 3-8233-4974-0.
-
JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
|