Vyučující
|
-
Čada Michal, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací. Část výuky může být nahrazena samostatnou prací studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 22 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR |
Výsledky učení |
---|
studenti budou schopni popsat různé typy reklam. Rozpoznají specifické strategie a reklamní texty. Umějí vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba. Na závěr budou studenti schopni vytvořit vlastní návrhy na reklamu |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
BELFÍNOVÁ, Renata; GRILL, Heidi. Die Theorie, Analyse und Didaktisierung der Werbung anhand der ausgewählten Werbeanzeigen aus Zeitschriften. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2003.
-
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
-
JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
-
VERGOSSEN, Harald. Marketing-Kommunikation. Ludwigshafen : Friedrich Kiehl, 2004.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
-
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama. Praha : Grada, 2007.
|