Předmět: Jazyk reklamy

« Zpět
Název předmětu Jazyk reklamy
Kód předmětu KFL/JRN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Čada Michal, Doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací. Část výuky může být nahrazena samostatnou prací studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 22 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR
Výsledky učení
studenti budou schopni popsat různé typy reklam. Rozpoznají specifické strategie a reklamní texty. Umějí vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba. Na závěr budou studenti schopni vytvořit vlastní návrhy na reklamu
Vyučovací metody
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • BELFÍNOVÁ, Renata; GRILL, Heidi. Die Theorie, Analyse und Didaktisierung der Werbung anhand der ausgewählten Werbeanzeigen aus Zeitschriften. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2003.
  • BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
  • Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
  • JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
  • VERGOSSEN, Harald. Marketing-Kommunikation. Ludwigshafen : Friedrich Kiehl, 2004.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama. Praha : Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr