|
Lecturer(s)
|
-
Kučera Ivana, PhDr. Ph.D.
-
Hanzlík Jiří, Mgr.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Multimedia supported teaching, Lecture, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 20 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| No prerequisite subjects. |
| disponovat znalostí hlavních politických, vzdělávacích a kulturních institucí Británie a USA |
| orientovat se v současném politickém, sociálním a kulturním dění v Británii a USA |
| znát významné britské a americké osobnosti z oblasti politiky, publicistiky a kultury |
| orientovat se v hlavních událostech a procesech moderních britských a amerických dějin |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
| Skills |
|---|
| rozumět odborným textům z oblasti britských a amerických reálií a reprodukovat jejich obsah |
| rozumět filmovému materiálu k tematice britských a amerických reáliích a reprodukovat jeho obsah |
| vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního dění v Británii a USA |
| vyhledávat a kriticky hodnotit informace v britských a amerických médiích |
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SERR |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Students gain a complex view of the history, society and culture of the English-speaking world analyze the role of English-speaking countries in the process of globalization analzye the role of the varieties of English in the context of the English-speaking world work with historical sources as well as contemporary media |
| disponovat prohloubenou znalostí nejzávažnějších společenskopolitických témat v kontextu Británie a USA |
| podrobně charakterizovat rozvrstvení britské a americké společnosti a ekonomický, sociální a kulturní kapitál jednotlivých vrstev |
| bezpečně se orientovat v britské a americké mediální scéně |
| chápat, jaké historické procesy přispěly k současné situaci v Británii a USA |
| disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
| Skills |
|---|
| analyzovat společenské dění v Británii a Spojených států na základě teoretických konceptů z oblasti kulturních studií |
| orientovat se v odborné literatuře na téma britských a amerických reálií a prezentovat její obsah |
| vysvětlit a obhájit své názorové stanovisko týkající se nejdůležitějších společensko-kulturních problémů v Británii a USA |
| kriticky pracovat s obsahem britských a amerických médií s využitím rámcové analýzy |
| disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecture |
| Practicum |
| Multimedia supported teaching |
| assessment methods |
|---|
| Combined exam |
|
Recommended literature
|
-
ABERCROMBIE, N., W., A. Contemporary British Society. Cambridge: Polity, 2002.
-
Lakoff, George. Moral Politics. How Liberals and Conservatives Think. Chicago: Chicago University Press, 2016.
-
SAMPSON, A. Who Runs This Place? An Anatomy of Britain in the 21st Century. London : John Murray, 2004.
-
Savage, Mike. Social Class in the 21st Century. London: Pelican, 2015.
-
Wasson, Elis. A History of Modern Britain: 1714 to the Present. London: Wiley-Blackwell, 2009.
-
Zinn, Howard. A people's history of the United States : 1492 to present. New York : Harper Perennial Modern Classics, 2005. ISBN 978-0-06-083865-2.
|