Vyučující
|
-
Tesařová Jaroslava, Mgr. Ph.D.
-
Bergmannová Ivana, specialista in philologie PhD.
|
Obsah předmětu
|
Struktura obchodního dopisu. Obsah a jazykové prostředky poptávky a odpovědi na ni, nabídky, obchodní smlouvy, dodatků k smlouvě a změn, reklamací kvality, množství, termínu dodávky, balení a označení zboží. Stylizace a převody obchodních dopisů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit jednotlivé formy obchodní korespondence |
charakterizovat v ruštině jednotlivé formy obchodní korespondence |
vyjmenovat formální zásady psaní obchodních dopisů v ruštině |
vyjmenovat a identifikovat jednotlivé součásti rusky psaného obchodního dopisu |
porovnat česky psaný a rusky psaný obchodní dopis a identifikovat stylové a formální rozdíly |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v ruštině na úrovni B2 dle SERR |
sestavit vlastní obchodní dopis v souladu s formálními zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
poučeně používat lexikografické příručky při psaní obchodních dopisů v ruštině |
rozeznat, opravit a příp. přeformulovat jazykové a obsahové chyby v písemném projevu |
sestavit vlastní psaný projev v souladu s obsahovými zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
analyzovat obsah a strukturu vzorových obchodních dopisů v ruštině |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
v ruštině popsat specifika jednotlivých forem obchodní korespondence |
popsat obsahovou strukturu jednotlivých forem obchodní korespondence v ruštině |
vysvětlit klíčové termíny používané v obchodní komunikaci (zejm. v emailech a dopisech) |
charakterizovat obsahově i formálně jednotlivé součásti rusky psaného obchodního dopisu |
přiřadit k sobě náležité ekvivalentní termíny a ustálené obraty v české a ruské obchodní korespondenci |
Odborné dovednosti |
---|
na základě analýzy obsahové struktury sestavovat obchodní dopisy v ruském jazyce v souladu se všemi formálními zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
pohotově aplikovat zásady práce s lexikografickými příručkami, portfoliem a ověřováním pomocí internetové rešerše při psaní obchodních dopisů v ruštině |
analyzovat vlastní komunikáty administrativního funkčního stylu a provádět komplexní autokorekturu na základě získaných znalostí |
analyzovat obsah a strukturu vzorových i autentických obchodních dopisů |
identifikovat jazykové a obsahové nedostatky v komunikátech vytvořených jinými autory a navrhovat vlastní řešení na základě získaných znalostí |
při tvorbě vlastních komunikátů zohledňovat stylistická specifika pro administrativní funkční styl |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Demidova, A. K., Smirnof, E. A. Russian Comercial Correspondence. Russky jazyk publishers, Moskva, 1993.
-
Dynda, Antonín; Dyndová, Eva. Česko-ruská obchodní korespondence. 1. vyd. Praha : Pragoeduca, 1998. ISBN 80-85856-64-6.
-
Horvátová, Marie; Hutarová, Marcela. Ruská obchodní korespondence a jednání : pro hospodářskou praxi. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2001. ISBN 80-86119-40-8.
-
Hutarová, Marcela; Hucl, Vladimír. Ruská obchodní korespondence. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 1997. ISBN 80-901991-8-6.
-
Kirsanova, M. V., Aksjonov, J. M. Kurs děloproizvodstva. INFRA-M, Moskva, 2002.
-
Kuzněcova, T. V. Děloproizvodstvo. UNITY, Moskva, 2003.
-
MĚŠŤAN, J. Ruský obchodní dopis se vzorovými dopisy. Písek: J&M., 1998.
-
MROVĚCOVÁ, L. Obchodní ruština. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1598-5.
|