Předmět: Komunikace v komerční sféře

« Zpět
Název předmětu Komunikace v komerční sféře
Kód předmětu KFL/KOKS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina, Němčina, Ruština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
Obsah předmětu
Rozvíjení ústního i písemného projevu v oblasti obchodní komunikace, rozšíření a prohloubení terminologie z kontrastivního pohledu a dále metod, forem a prostředků moderní komunikace i jejích hlavních zásad. Trénink obchodního jednání jako příprava pro absolvování povinné praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat administrativní funkční styl
rozlišit soukromý a obchodní dopis
vyjmenovat formální náležitosti obchodního dopisu
rozlišit oficiální a neoficiální komunikační situace
vyjmenovat příklady útvarů administrativního funkčního stylu
Odborné dovednosti
vést diskusi a argumentovat
sestavit strukturu textu administrativního funkčního stylu
představit se v oficiální komunikační situaci
sestavit základní dokumenty pro pohovor (strukturovaný životopis, motivační dopis)
využívat moderní komunikační prostředky
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozlišit jednotlivé způsoby obchodní komunikace
charakterizovat jednotlivé způsoby a formy komunikace v komerční sféře
vyjmenovat formální zásady obchodní komunikace
vyjmenovat a identifikovat jednotlivé součásti obchodních komunikátů
porovnat obchodní komunikáty v češtině a studovaných jazycích a identifikovat stylové a formální rozdíly
Odborné dovednosti
poučeně používat lexikografické příručky pro účely komunikace v komerční sféře
analyzovat obsah a strukturu vzorových obchodních komunikátů
vysvětlovat a aplikovat terminologii z oblasti komunikace v komerční sféře
rozeznat, příp. opravit nedostatky v komunikátech komerční sféry
vytvářet vlastní texty pro komunikaci v komerční sféře ve studovaných jazycích
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Buscha, Anne; Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation : Verhandlungssprache : Wortschatz, Sprechfertigkeitsübungen und ausgewählte Grammatik für Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. 1. Aufl. Ismaning : Hueber, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
  • Eismann, Volker. Wirtschafts-Kommunikation Deutsch : Lehrbuch 1. 1. Aufl. München : Klett-Langenscheidt, 2013. ISBN 978-3-12-606186-5.
  • Hering, Axel; Matussek, Magdalena. Geschäftskommunikation - Besser schreiben. Kursbuch. Ismaning, 2007.
  • HERINGER, H. J.:. Interkulturelle Kommunikation. UTB, 2004. ISBN 3-8252-2550-X.
  • Křivohlavý, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Druhé, přepracované vydání, v KNA první. 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
  • Přikrylová, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • Stanton, A. J.; Wood, L.R. Longman commercial communication : an intermediate in english for commercial correspondence and practice : students' book. Essex : Longman, 1997. ISBN 0-582-85273-0.
  • VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace: a komunikace rizika.. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr